کره شمالی

تصاویری از کره شمالی از نگاه عکاس استرالیایی آدام بیداوی

یک عکاس حرفه ای استرالیایی که بصورت فریلنسر برای خبرگزاری های بزرگی همچون سی ان ان عکاسی می کند در سفری به کره شمالی تصاویر زیبایی از این کشور و بیشتر مردم آن به ثبت رسانده است که شاید برای شما جالب باشد . در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با خانه عکس همراه شوید .

کره شمالی با نام رسمی جمهوری دموکراتیک خلق کره کشوری در بخش شمالی شبه‌ جزیره کره در شرق آسیا است. جالب است بدانید گردشگری در این کشور بصورت آزادانه نیست و گردشگران تنها اجازه دارند از مکان های تعیین شده بازدید کنند . به همین علت آدام بیداوی ( Adam Baidawi ) که این مجموعه از عکس ها را تهیه کرده کره شمالی را کشوری شگفت انگیز و البته مایوس کننده تعریف کرده است .

بد نیست در مورد تاریخ پیدایش کره شمالی بدانید که تاریخ این کشور به عصر برنز باز می گردد. در سال ۱۹۴ پیش از میلاد یک سردار فراری چینی به نام ویمن قدرت را در این منطقه به دست گرفت. ولی چندی نینجامید که دودمان هان در چین، حکومت وی را سرنگون ساخت و کره جزئی از امپراتوری چین شد. کره در ۱۰۸ پیش از میلاد به چهار مستعمره مجزای چین تقسیم شد.

اما اکنون نظام حقوقی کشور بر اساس نظام حقوق مدنی پروس بنا شده که ژاپنی‌ ها و نظریات حقوقی کمونیستی هم بر آن تأثیر گذاشته‌ اند. امکان بازنگری قوانین توسط مراجع قضایی وجود ندارد. قوه مقننه کره‌ شمالی از یک مجلس قانون‌ گذاری به نام مجلس عالی خلق با ۶۸۷ عضو  تشکیل شده که اعضای آن در انتخابات عمومی تعیین می‌ شوند. آخرین دوره انتخابات در سال ۲۰۱۴ برگزار شده و دوره بعدی در سال ۲۰۱۹ برگزار می‌ شود. انتخابات به این صورت است که حزب کارگران کره حزب حاکم کشور فهرستی از کاندیدا ها را منتشر کرده و بدون هیچ رقیبی انتخاب خواهند شد و تعداد معینی از کرسی‌ ها برای احزاب کوچکتر در نظر گرفته می‌ شود. این مجلس علاوه بر وضع قانون، نخست‌ وزیر و قضات دادگاه عالی کشور را هم انتخاب می‌ کند. قدرت اصلی از زمان تأسیس کشور در سال ۱۹۴۸ در اختیار حزب کارگران کره بوده‌ است. دو حزب چوندوئیست چونگو و حزب سوسیال دموکرات هم در کشور فعال هستند که تحت کنترل حزب حاکم قرار دارند. عالی‌ ترین نهاد، شورای دفاع ملی است که کیم جونگ اون ریاست آن را بر عهده دارد.

آدام بیداوی در این پروژه عکاسی بیشتر به سراغ نگاه مردم و معماری این کشور رفته است . تصاویری که شاید از تماشا آنها شگفت زده نشوید اما می توانند تجربیات جالبی از سفر به این کشور را در اختیار شما قرار دهند . اگر قصد سفر به این کشور را دارید این تصاویر را از دست ندهید .

باهم در خانه عکس تصاویری از کره شمالی از نگاه عکاس استرالیایی آدام بیداوی را تماشا خواهیم کرد .

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*