تفاوت اسباب بازی های کودکان در خانواده های با سطوح درآمد مختلف به روایت تصویر

تفاوت اسباب بازی های کودکان در خانواده های با سطوح درآمد مختلف به روایت تصویر ، شاید بتواند تفاوت های اساسی در دنیای آنان را بازگو سازد. کودکان این تفاوت ها را کمتر حس می کنند و سعی می کنند بدون توجه به وضعیت مالی خانواده وسیله ای برای گذران وقت خود بیابند. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با خانه عکس  همراه شوید.

کودکان گل های بوستان ما و آینده سازان کشورند. ملّتی در آینده موفق، سربلند، پیروز و سعادتمند خواهد بود که به نیازهای جسمی و روانی کودکان خود توجه بیش تری داشته باشد. یکی از نیازهای مهم و اساسی کودک، نیاز به بازی و اسباب بازی است. بازی برای کودک همانند آب است برای ماهی. کودک بدون بازی نمی تواند به رشد متعادل و سازنده ای برسد. اسباب بازی شوق زیستن را در وجود کودک برمی انگیزد موجب پرورش قوای جسمی، ذهنی، روانی، عاطفی و اجتماعی کودک می شود.

معمولاً کودکان سطوح مختلف درآمدی خانواده را آنچنان درک نمی کنند و با شرایط موجود می سازند یعنی اگر وضعیت اقتصادی خانواده بهتر باشد، اسباب بازی ها هم مدرن تر و زیبا تر برای کودک تهیه می کند، و افراد فقیر نیز در حد خود برای فرزندشان وسیله بازی تهیه می کنند. روان شناسان مشهور تأکید می کنند که والدین در انتخاب اسباب بازی دقّت و هوشیاری لازم را داشته باشند؛ چرا که در شکل دادن به تمایلات عاطفی و روانی او نقش مهمی ایفا می کند و چنانچه در انتخاب آن ها توجه کافی نشود، ناخواسته تمایلات کودکان به گونه ای شکل می گیرد که مورد انتظار نبوده است.

در دنیای امروزی که مادیات بر همه چیز سایه افکنده ، دیدن دنیای پاک کودکان در پس شیطنتها  و لبخندهای معصومانه شان دنیای دیگری است .چه خوب است با کمی حوصله و وقت دلها را به تماشای تبسم کودکانمان بسپاریم و سخنان بی ریا را در شیرین زبانی هایشان بشنویم و پاکی وجودشان را احساس کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*