دکمه قرمز میز رئیس‌ جمهور آمریکا
دکمه قرمز میز رئیس‌ جمهور آمریکا

دکمه قرمز میز رئیس‌ جمهور آمریکا در کاخ سفید چه کارایی دارد ؟

کارایی دکمه قرمز میز رئیس‌ جمهور آمریکا در کاخ سفید موضوعی است که بارها پرسش افراد در شبکه های اجتماعی بوده و در این میان کاربران نیز کنجکاو بوده اند که بدانند رئیس جمهور آمریکا با این دکمه چه کاری انجام می دهد. در ادامه با خانه عکس همراه شوید.

اگر چه برای آن هایی که از کارایی دکمه قرمز میز رئیس‌ جمهور آمریکا در کاخ سفید اطاعی ندارند ، این دکمه کاملا مرموز و سوال برانگیز است اما برخی بر این باورند که این دکمه شاید دستور حمله اتمی به روسیه یا کره شمالی گرفته تا دستور تخلیه کاخ سفید متفاوت باشند. حتی با این دکمه قرمز می‌توان همه وزیران و فرماندهان ارتش آمریکا را برای یک جلسه فوری فرا خواند ولی واقعیت این است که این دکمه قرمز کاربرد دیگری دارد که تنها کاربرد این دکمه مرموز ، درخواست نوشیدنی مورد علاقه رئیس‌ جمهوری آمریکاست.

تصاویری که کاخ سفید از این دکمه قرمز منتشر کرده، نشان می‌دهد هنگامی که رئیس‌جمهوری آمریکا این دکمه را فشار می‌دهد، سرمهماندار کاخ سفید و یکی از افراد زیر دست او، نوشیدنی مخصوص و مورد علاقه رئیس‌جمهور را برای او می‌آورند.

دونالد ترامپ ، در گفتگو با خبرنگاران آسوشیتدپرس و فایننشال‌ تایمز در خصوص دکمه قرمز میز رئیس‌ جمهور آمریکا گفته:

حتما فشردن یک دکمه برای ارائه یک درخواست خیلی راحتر از صدا زدن اشخاص آن هم در مواقع کاری است.

برای نشان دادن کارایی دکمه قرمز میز رئیس‌ جمهور آمریکا ، ترامپ زمانی که خبرنگاران آسوشیتدپرس را برای مصاحبه به حضور پذیرفت ، این دکمه قرمز را که در یک جعبه چوبی مستطیل، روی میز رئیس‌ جمهور در اتاق بیضی‌ شکل قرار دارد، به آن ها نشان داد. او سپس در حضور آن ها این دکمه قرمز را فشرد تا کارکرد آن را به آسوشیتدپرس نشان دهد. لحظاتی بعد یکی از خدمه کاخ سفید، در حالی که نوشیدنی مخصوص دونالد ترامپ را حمل می‌کرد وارد اتاق بیضی‌شکل شد.

با نگاهی به تصاویری آرشیوی خواهیم دید که دکمه قرمز میز رئیس‌ جمهور آمریکا در زمان حضور اوباما نیز وجود داشته است. با این حال معلوم نیست که آن زمان اوباما با این دکمه خوراکی درخواست می‌کرد یا نوشیدنی. با این حال کاربرد طبیعی این دکمه احضار یکی از خدمه بوده است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*