زیباترین و چشم نوازترین تصاویر از امواج خروشان دریا

«سوژه» چیزی است که هر عکاسی به دنبال یافتن آن است تا بتواند اثری هنری و جاودانه خلق کند. حال اگر موضوع ما عکاسی از دریا باشد می‌توان سوژه‌های فراوانی یافت؛ حال می‌خواهد آرامش و سکوت دریا باشد که انعکاس نور آفتاب به بیننده چشمک می‌زند و یا امواج خروشان دریا باشد که عظمت آن را به رخ بیننده می‌کشد. با خانه عکس همراه شوید.

عکاس اصولا به کسی گفته می‌‎شود که دوربین خود را برداشته و به جامعه می‌رود یا در دامان طبیعت قدم زده و به دنبال نشان دادن چیزی است که کمتر کسی به آن توجه کرده یا شاید هم بارها از کنار آن گذر کرده و کمتر اهمیتی به آن داده است.

عکاس استرالیایی به نم لوک شدبولت (Luke Shadbolt) نیز قهرمان داستان ما شده و با دوربین خود عکس‌های زیبایی از امواج خروشان دریا تهیه کرده است تا شکوه و عظمت دریا را به ما نشان دهد؛ البته شدبولت به این نکته که کجا این تصاویر را ثبت کرده است اشاره‌ای نکرده و تنها به قرار دادن آن‌ها در وب سایت خود و به اشتراک قرار دادن تصاویر گرفته شده از امواج خروشان دریا با علاقه‌مندان به حرفه‌ی عکاسی و دوست‌داران طبیعت بسنده کرده است.

وی در وب سایت خود گفته:

تصاویر ثبت شده در حقیقت دوگانگی طبیعت را نشان می‌دهد؛ خلقت و فناپذیری که در یک لحظه صورت می‌گیرد. این یک تعریف برای تعادل میان روشنایی و تاریکی در طبیعت است.
در این تصاویر می‌توان لحظه‌ی پدید آمدن یک موج را مشاهده کرد و دید که چطور موجی به برخورد به دریا و سخره‌ها، جای خود را به موج دیگری می‌دهد و این روند خلقت و نابودی به‌صورت مکرر در حال تکرار است.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*