برف در صحرای بزرگ آفریقا پس از ۳۷ سال همه را شگفت زده کرد

برف در صحرای بزرگ آفریقا پس از ۳۷ سال همه را شگفت زده کرد . در این مدت این تنها دومین بار است که بارش برف قسمتی از این کویر را نسبتا سفید پوش می کند و حالا یک عکاس آماتور آمریکایی توانسته تصاویر زیبایی از این بارش را ثبت کند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با خانه عکس همراه شوید .

آخرین بار در 18 فوریه سال 1979 میلادی بود که در این منطقه به مدت تنها 30 دقیقه برف شروع به بارش کرد و البته هیچ تصویر واضحی نیز از این بارش وجود ندارد . اما حالا پس از 37 سال دوباره سرما برای یک روز به این منطقه بازگشته است .

اما هیچ کس حتی تصور نمی کرد که روزی دوباره آب و هوا و وضعیت جوی این منطقه به شکل برفی در بیاید . اما جالب است بدانید که صحرای بزرگ آفریقا بزرگ‌ ترین صحرای گرم جهان در شمال آفریقا است . این بیابان بزرگ از غرب به اقیانوس اطلس، از شمال به کوه‌ های اطلس و دریای مدیترانه، دریای سرخ و مصر در شرق و از جنوب به سودان و درهٔ رود نیل محدود می‌شود . صحرای بزرگ آفریقا قاره را به دو بخش شمال و منطقه آفریقای سیاه تقسیم می‌ کند. آثار حکاکی انسان شامل جانوران آبی مانند تمساح در این محل یافت شده‌است. سنگواره‌های دایناسور هم آثار دیگری است که کاوشگران در این بخش یافته‌اند. اما امروزه به جز نواحی کوچکی در پیرامون درهٔ رود نیل و بخش‌های مجزای کوچک دیگر، این ناحیه عاری از پوشش گیاهی سبز است. و محل دقیق این بارش نیز در شهرستان عین الصفراء در این صحرای بزرگ بوده است .

یک عکاس آماتور نیز که بصورت کاملا تصادفی در هنگام بارش برف در این منطقه حضور داشت توانسته عکس های جذابی از این اتفاق شگفت انگیز را ثبت کند .

با هم در خانه عکس نگاهی داریم به تصاویری از برف در صحرای بزرگ آفریقا پس از ۳۷ سال که همه را شگفت زده کرد

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*