مزرعه پشت‌بامی

بزرگ‌ترین مزرعه پشت‌بامی جهان

بزرگ‌ترین مزرعه پشت‌بامی جهان با مساحت بیش از 8000 متر مربع ، با کمترین انرژی مصرفی بر فراز یک ساختمان تجاری قرار دارد . این مزرعه در شهر شیکاگو با تولید سالانه بیش از ده میلیون محصول کشاورزی سالم و بدون سموم مضر ، طرفداران بسیاری را در حاشیه و مرکز شهر جذب کرده است. برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

این پروژه ی پیشرفته و منحصر به فرد توسط معمار کار آفرین و خوش ذوق آمریکایی ، به نام ویلیام مکدونا طراحی شده است . طراحی فضای سرپوشیده ی گلخانه‌ ای در این مزرعه طوری صورت گرفته که بیش‌تر انرژی مورد نیاز به صورت طبیعی از نور خورشید و انرژی باد تأمین می‌شود و مصرف انرژی به حداقل می‌رسد.

متاسفانه وضعیت فعلی کشاورزی در جهان بسیار نگران کننده است چراکه کشاورزان تنها به فکر تولید حداکثری محصولات با کودهای شیمیایی و آفت‌کش‌های خطرناک هستند» این ها گفته های ویراج پوری بنیانگذار و مالک بزرگ‌ترین مزرعه پشت‌بامی جهان است . آنچه که در درجه اول  از این گفته ها استنباط می شود درک کامل پوری از وضعیت نابسامان سلامت مردم است . او در ادامه سرطان را تحفه و نتیجه مرگبار استفاده از روش های نادرست کشاورزی می داند. روش هایی که تنها هدف خود را تولید حداکثری قرار داده اند و آنچه که برایشان کمترین اهمیت را دارد کیفیت محصولات است.

پوری از اینکه مردم دوباره طعم و مزه طبیعی محصولات کشاورزی را تجربه می‌کنند بسیار خرسند است و آن را یک پیروزی بزرگ می داند.

استفاده از سقف خانه برای کشت ، تنها جنبه تولیدی ندارد بلکه بسیاری از مردم طبیعت دوست در کشورهای مختلف از پشت بام برای کاشت گل و انواع گیاهان زینتی استفاده می کنند. و جلوه ی رویایی و مفرحی به سرتاسر خانه خود می بخشند. برای مثال مردم خوش ذوق نروژ ، با توجه به رسوم قدیمی و نیز آب و هوای بسیار معتدل و سرسبز کشورشان ، بر روی سقف های خود فضای سبز ایجاد می کنند تا هر چه بیشتر طبیعت را در محیط اطراف خانه خود زنده نگهدارند.

با هم در خانه عکس تصاویری از بزرگ‌ترین مزرعه پشت‌بامی جهان را تماشا می کنیم.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*