عکاسی مواد غذایی
عکاسی مواد غذایی

بهترین لنزهای کمپانی نیکون برای عکاسی از مواد غذایی ؟

بهترین لنزهای کمپانی نیکون وقتی به کار عکاسان حرفه ای می آید که آن ها به نیکی می دانند در بحث تجهیزات عکاسی لنزها حرف اول و آخر را می زنند.بنابراین در مطلب پیش رو به معرفی بهترین لنزهای کمپانی نیکون می پردازیم که می توانید به کمک آن ها یک عکاسی موفقیت آمیزی از مواد غذایی داشته باشید. در ادامه با خانه عکس همراه شوید.

جواد رضایی

تهیه کننده جواد رضایی

بهترین لنزهای کمپانی نیکون و توصیف آن ها اگر چه در مطلب پبش رو قابل توصیف و تشریح نیستند اما در ابتدا به چند مورد از مزایای استفاده لنزهای پرایم در عکاسی مواد غذایی می پردازیم:

1- ترکیب بندی چشمی؛ یعنی تجسم کمپوزیسیون(ترکیب بندی) بدون تجهیزات که منجر به ایده پردازی بالقوه برای ثبت تصاویر می شود.
2- مجبور به تحرک در اطراف سوژه می شود که با دور و نزدیک شدن بهترین زاویه را پیدا کنید.
3- دیافراگم باز در لنزهای پرایم به شما اجازه منزوی کردن سوژه به طور موثر را میدهد که با کم کردن عمق میدان تصمیم گیری برای نقطه فوکوس را در اختیار شما میگذارد.
4- لنزهای پرایم اجازه ورود نور بیشتر در مقایسه با لنزهای زوم را می دهد؛ بنابراین می توانید عکاسی از مواد غذایی را در نور طبیعی و حتی در موقعیت های کم نور به راحتی انجام دهید.

مزایا گفته شده در مورد لنزهای پرایم به این معنا نیست که شما نمی توانید از لنزهای زوم یا دیگر لنزها برای این شاخه از عکاسی (عکاسی از مواد غذایی) استفاده کنید، شما می توانید از Nikon 70-200mm f/2.8G VR II به عنوان یک لنز زوم برای این نوع عکاسی استفاده کنید و دلیل ترجیح دادن لنزهای پرایم به زوم به خاطر قابلیت منزوی کردن سوژه در فواصل کوتاه است.

لنزهای Nikon 50mm f/1.4G : یکی از پر طرفدارترین لنزهای کمپانی نیکون برای عکاسی از مواد غذایی است، اما به گفته بعضی لنز 50mm f/1.8G از لحاظ اپتیکالی شرایط بهتری را فراهم میکند. از سری لنزهای قدیمی و مفید برای این شاخه از عکاسی می توان به 50mm f/1.4D اشاره کرد.
لنز 50mm f/1.4G یک لنز سوپر واید نیست، بنابراین ممکن است کمی کاربر را برای به دست آوردن بهترین نتیجه دچار تامل کند.

لنز Nikon 50mm f/1.4 G

لنز Nikon 50mm f/1.4 G

نمونه عکس لنزNikon 50mm f/1.4 G

نمونه عکس لنزNikon 50mm f/1.4 G

لنز Nikon 50mm f/1.8G : یکی از لنزهای چشمگیر برای عکاسان مخصوصا با قیمت مناسبی که دارد می باشد، این لنز علاوه بر اینکه یکی از بهترینها در عکاسی از مواد عذایی است در عکاسی پرتره و ودینگ هم با توجه به فوکوس اتوماتیک و سریعش عکس های غافگیر کننده ای را به ارمغان می آورد.
این لنز یک گزینه بسیار خوب و مناسب برای شروع نسبت به لنزهای گران قیمت تر مثل 50mm f/1.4G که قیمتی حدود دو برابر نسبت به این لنز را دارد می باشد.

نمونه عکس لنز لنز Nikon 50mm f/1.8G

نمونه عکس لنز Nikon 50mm f/1.8G

لنز Nikon 35mm f/1.8G : گزینه مناسب بعدی برای این شاخه از عکاسی، لنز واید Nikon 35mm f/1.8G می باشد، با اینکه یکی از لنزهای سری DX این کمپانی می باشد اما قابل استفاده بر روی سری دوربین های FX نیز می باشد.
اگر با سری دوربین های DX کمپانی نیکون عکاسی می کنید این لنز به علت میدان دیدی که ایجاد می کند به جای لنزهای 50mm بالا نیز قابل استفاده است، البته اعوجاج ایجاد شده مشکل خاصی ایجاد نمی کند بلکه در مواردی همچون عکاسی از نقاط تنگ مفید می باشد.

نمونه عکس با لنز Nikon 35mm f/1.8G

نمونه عکس با لنز Nikon 35mm f/1.8G

لنز Nikon 105mm f/2.8G Macro : یکی از لنزهایی است که دیتیل های زیادی در عمق میدان کمی که ایجاد می کند را شامل می شود. این لنز یک لنز همه کاره و سبک وزن نیست، اما عکس های شگفتی را به شما می دهد.
به یاد داشته باشید که هنگام عکاسی از یک ظرف با این لنز مخصوصا هنگام استفاده از دوربین های کراپ دار نیاز به فضای بازتری در اطراف دارید.

نمونه عکس لنز Nikon 105mm f/2.8G Macro

نمونه عکس لنز Nikon 105mm f/2.8G Macro

2160_AF-S-VR-Micro-NIKKOR-1

لنز  Nikon 105mm f/2.8G Macro

اکثر خواننده های این مقاله این سوال برایشان پیش می آید که چه دوربینی مناسب این شاخه از عکاسی است؛ فول فریم یا کراپ دار؟ که بنده به شخصه فکر نمی کنم مسأله خاصی باشد، چون بسیاری از عکس های قدیمی ما با دوربین های کراپ دار گرفته شده که جز بهترین عکس ها محسوب می شوند و هنگام مشاهده به خوبی عکس هایی است که دوربین های فول فریم گرفته می شود.
اگر دامنه ISO در دوربین شما ضعیف است، به کمک یک سه پایه خوب می توانید به بهترین نتیجه دست یابید. بنابراین اکثر ما استفاده از دوربین های کراپ دار را کنار گذاشته ایم، پس صحبت در این باره و همچنین رزولوشن دوربین ها موضوع قابل بحثی نیست.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*