تزئین جمجمه
تزئین جمجمه

تزئین جمجمه حیوانات با هنر ماندالا

تزئین جمجمه حیوانات با هنر ماندالا توسط  خانوم اش سوفیا باستان شناس کانادایی که علاقه خاصی به جمجمه حیوانات دارد انجام گرفته است . او در سفری که به هند داشته این هنر را فرا گرفته و حالا با یک نوآوری آثار بسیار زیبایی را خلق کرده است . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید .

هنر ماندالا چیزی شبیه به قلم زنی از هنر های سنتی ایران است اما تفاوت مهم ماندالا با قلم زنی در این است که ماندالا با جوهر انجام می شود اما قلم زنی  با جوهر و قلم و چکش است .

اش سوفیا کودکی خود را در روستا و مزرعه پدری اش گذرانده و از همان سنین علاقه زیادی  به طبیعت دارد . او در سال 2013 طی سفری که به کشور هند  داشت با ماندالا آشنا شد ماندالا جدولی است هندسی مورد استفاده در ادیان بودا و هندو که به عنوان نمادی برای جهان هستی به کار می‌رود. اصل ماندالا از دین هندو است ولی در آیین بودا هم کاربرد زیادی پیدا کرده است.

او این جمجمه ها را از شکارچیان، مراکز تاکسیدرمی یا حتی در طبیعت پیدا کرده است .  برای او بسیار مهم است این جمجمه ها از روش های اخلاقی و کاملا قانونی به دست آیند.

خب جمجمه های حیوانات کاربرد خاصی به جز تزئینات ندارند و اش سوفیا هم به همین دلیل تصمیم گرفت تا ماندالا را روی آنها پیاده کند . او از جوهر طلایی برای کشیدن طرح هایش روی جمجمه ها استفاده کرده است . اش سوفیا  در باره این آثار چنین توضیح می دهد : من برای طراحی این آثار از  کریستال ها ، خزه ها و قاب های چوبی الهام گرفته ام و در طول طراحی هم از تکنیک های مدیتیشن استفاده می کردم .

با هم در خانه عکس تصاویر از تزئین جمجمه حیوانات با هنر ماندالا  را  تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*