تصاویری از عکاسی پرتره با دوربین 160 ساله !

تصاویری از عکاسی پرتره با دوربین 160 ساله . یعکاس معاصر آقای گیلز کلمنت پروژه عکاسی در سبک پرتره با یک دوربین 160 ساله را آغاز کرده . عکس هایی که حالا برای ما کاملا بی کیفیت هستند زمانی برتین تصاویری بودند که فردی می توانست از خودش داشته باشد . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید .

گیلز کلمنت که بر خلاف بسیاری از عکاسان کنونی که دوست دارند به جدید ترین و با کیفیت ترین دوربین های موجود  عکاسی کنند ، علاقه دارد برای انجام کارهای عکاسی اش از تجهیزات قدیمی و از مد افتاده کار بکشد . آن هم تجهیزاتی که بیش تر از یک قرن و نیم  از عمر آنها می گذرد .

این عکاس در وب سایتش در مورد این تصاویر از آثارش چنین توضیح می دهد :

در گذشته های دور همیشه دوربین ها به وسیله صنعتگران ساخته می شدند و در فروشگاه های بسیار کوچک به فروش می رفتند .  لنز ها هم با قوانین خط‌کش محاسبه یا همان slide rules بصورت کاملا تجربی و البته احساسی  آماده می شدند . اما معایبی که در ساخت دوربین ها و لنز ها بود حالا در نظر من یک جهان زیبای پر از نقص است . من هنوز بعد از 16 سال عکاسی برای گرفتن یک عکس با این تجهیزات هیجان بسیار زیادی دارم .

روش عکاسی گیلز کلمنت بیشتر در دهه های 1950 و 1960 رواج داشت و در آن زمان کاملا حرفه ای محسوب می شد . گرفتن هر عکس حدودا 10 دقیقه زمان می برد و برای بالا بردن کیفیت نور باید در صحنه بسیار زیاد باشد .

گیلز کلمنت ایده جدیدی هم در گرفتن عکس ها با همان تجهیزات قدیمی دارد و آن اینکه او عکس را بر روی یک شیشه کاملا شفاف ظاهر می کند سپس از سوژه می خواهد که آن را در کنار خود بگیرد دوباره کار عکاسی اما اینبار با تجهیزات به روز آغاز می شود . در نهایت ما اثری را می بینیم از ترکیب قرن 18 و قرن 21.

با هم در خانه عکس تصاویری از عکاسی پرتره با دوربین 160 ساله ! را تماشا می کنیم.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*