موزه زلزله چین

تصاویری از موزه زلزله چین که مانند یک فاجعه طبیعی است

امروز برای شما کاربران عزیز تصاویری از موزه زلزله چین که مانند یک فاجعه طبیعی طراحی شده است را آماده کرده ایم . در سال 2008 زلزله مهیبی  در استان سیچوان  چین به وقوع پیوست که پس از آن این موزه به عنوان یادبود آن ساخته شد . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه  همراه باشید .

زلزله استان سیچوان  چین در ۱۲ مه ۲۰۰۸ یکی از مرگبار ترین فجایع طبیعی از سال 1976 در این کشور است .در این زلزله بیش از 70 هزار نفر کشته و بیش از 5 میلیون نفر بی خانمان شده اند . مؤسسه زمین‌شناسی آمریکا شدت این زلزله را ۷٬۸ ریشتر تشخیص داده‌ و مرکز آن را  در عمق ده کیلومتری زیر زمین اعلام کرده اند .

بد نیست بدانید استان سیچوان و مناطق پیرامونی آن گهواره تمدنی بومی و منحصربه‌فرد بودند، که می‌توان تاریخ آن را به حداقل قرن پانزدهم پیش از میلاد (مصادف با سال‌های واپسین دودمان شانگ) رساند.

گروهی از بهترین معماران چینی در دانشگاه Tongji این کشور دور هم جمع شدند تا برای گرامیداشت کشته شدگان این حادثه موزه یادبودی بسازند . همانطور که در ادامه خواهید دید این یادبود تلخ بسیار زیبا و دیدنی شده است .

طرح اولیه ساخت این موزه از Cai Yongjie است که در نهایت با کمک دیگر معماران تکمیل و ساخته شد . این موزه مراحل نهایی ساخت را در سال 2013  به پایان رسانده و در ماه مه در مراسم پنجمین سالگرد این زلزله  افتتاح شد.

زمانی که از بالا به این موزه یادبود نگاه کنید  طوری طراحی شده که به نظر می رسد زمین تکه تکه شده است همچنین روی ساختمان های این مجموعه پوشیده از چمن است تا در نمای بالا یک فضای طبیعی سبز از زمین مشخص باشد که زلزله آن را تکه تکه کرده .

با هم در خانه عکس تصاویری از موزه زلزله چین که مانند یک فاجعه طبیعی است را  تماشا می کنیم.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*