عروس نمک

تصاویری از پروژه عکاسی عروس نمک در بحرالمیت !

پروژه عکاسی عروس نمک در بحرالمیت توسط خانم سیگلیت لانداو انجام شده است. او که در جایی نزدیک به این دریا زندگی می کند یک لباس زنانه بلند را در درون این دریا قرار داده و هر چند ماه یک بار از آن عکاسی می کند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید

دریای مرده یا بحر المیت که در غرب اردن، و شرق فلسطین (کرانه باختری) واقع شده‌است. در برخی منابع از آن با نام دریاچه نمک یاد شده‌است. سواحل اطراف آن پست‌ترین نقطهٔ خشکی‌های زمین است.این دریا به این خاطر دریای مرده نامیده می‌شود که هیچ جانور یا گیاهی به طور دائمی در آن زندگی نمی‌کند و آب آن هشت الی نه برابر شورتر از آب اقیانوس هاست.

ویژگی شور بودن این دریا باعث شده که هیچ موجود زنده ای در آن بطور دائمی نتواند در آن زندگی کند و جالب است بدانید که به دلیل چگالی آب نمک در این دریا انسان بدون اینکه غرق شود روی آن شناور خواهد شد .

خانم سیگلیت لانداو که یک عکاس حرفه ای است پروژه عکاسی به نام عروس نمک  را در دریای مرده آغاز کرده است . او این پروژه را از دو سال پیش و با قرار دادن یک لباس زنانه بلند در این دریا شروع کرد است و پس از آن سیگلیت لانداو هر سه ماه یکبار از این لباس در زیر دریا عکاسی می کند و آنها را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است .

او به این نتیجه رسیده بود که اگر لباس مدت زمان زیادی در این آب باشد با نمک تغییر رنگ می دهد . البته این ایده الهام گرفته شده از یک نمایشنامه قدیمی بود که در آن مردی پس از مرگ همواره همسرش را در آغوش می کشید و به مرور زمان لباس این زن به رنگ سفید و به شکل کریستال تغییر شکل داد .

حالا هم این لباس زنانه که به مدت دو سال است درون آب دریای مرده قرار گرفته به دلیل غلظت بالای نمک در آب، لباس در زیر لایه هایی از نمک مخفی شده و حالا تبدیل شده است به لباسی بلورین که بسیار جالب و تماشایی نیز هست. طوری که این لباس به دلیل زیبایی خاصش ماه دسامبر ۲۰۱۶ میلادی در نمایشگاهی در لندن به نمایش گذاشته خواهد شد .

با هم در خانه عکس  تصاویری از پروژه عروس نمک عکاسی از لباس درون دریای مرده  را تماشا می کنیم.

منبع : mihanpost

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*