پل افسوس

تصاویری از پل افسوس ها در شهر ونیز پلی برای عشاق

مکان های رمانتیک بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که پل افسوس در ونیز نیز یکی از آنهاست. در این مطلب تصویر و اطلاعات جالبی از این پل را برای شما کاربران عزیز جمع آوری کرده ایم . در ادامه با خانه عکس همراه شوید.

پل افسوس پلی سرپوشیده در ونیز است که از سنگ آهک سفید ساخته شده و با پنجره‌هایی پوشیده از نقوش سنگی، محصور بین دیوارهاست. پل بر رودخانهٔ ریو دی پالاتزو بنا شده و زندان جدید (Prigioni Nuove) را به اتاق‌ های بازجویی در قصر دوک متصل می‌کند. طراح پل آنتونیو کونتینو بود که آن را سال ۱۶۰۰ ساخت.

پل افسوس را نخستین بار لرد بایرون در قرن نوزدهم به این نام (Bridge of Sighs) خواند؛ دلیلش این بود که پنجره‌ های پل آخرین روزنه‌ هایی بود که زندانی می‌ توانست شهر زیبای ونیز را قبل از ورود به سلول ببیند. واقعیت این است که در زمان ساخته شدن پل دیگر بساط بازجویی‌ ها و اعدام‌های بی‌ محاکمه برچیده شده بود و سلول‌ های کاخ صرفاً محلی برای نگهداری خلاف‌ کاران خرده‌ پا بودند؛ وانگهی از آن پنجره‌های سنگ‌پوش چیز زیادی هم از شهر قابل رؤیت نیست.

بنا بر یک افسانهٔ محلی اگر عشاق هنگام غروب یعنی وقتی ناقوس برج کلیسای سنت مارک به صدا درمی‌آید، روی یک گوندولا، زیر پل آه یکدیگر را ببوسند، به آن‌ها عشق و سعادت ابدی ارزانی داشته خواهد شد. این افسانه سال ۱۹۷۹ دستمایه تولید فیلمی به نام یک عاشقانهٔ کوتاه با شرکت لارنس اولیویه و دایان لین قرار گرفت.

چند حقیقت جالب درباره‌ پل افسوس در یک نگاه :

1- پل افسوس تنها یکی از بیش از ۴۰۰ پلی است که روی حدود ۱۰۰ کانال شهر ونیز ساخته شده است.
2- از زمانی که این پل ساخته شد، مجرمان را تنها مدت کوتاهی در سلول‌ های زندان مقابل نگهداری می‌ شدند.
3- این پل تنها پل ونیز است که به طور کامل محصور شده است.
4- جاکومو کازانووا (نویسنده‌ی ایتالیایی در قرن هجدهم) تنها شخصی بود که توانست به طرزی معجزه آسا و به کمک یک راهب از زندان فرار کند. وی شرح خاطراتش را در کتابی به نام «تاریخ زندگی من» آورده است.
5- چندین پل دیگر در گوشه و کنار جهان به همین نام وجود دارد. مانند پل‌‌ هایی در آکسفورد و کمبریج یا پلی در رومر فرانکفورت. حتی در نیویورک هم پلی به همین نام وجود دارد.
6- پل افسوس با استفاده از سنگ‌ های ایستریایی (بزرگ‌ترین شبه‌جزیره در دریای آدریاتیک) که در بناهای ونیزی به فراوان یافت می‌ شود ساخته شده است. این نوع سنگ از انواع سنگ‌ های نفوذناپذیر به شمار می‌ رود.
7- پل افسوس یا آه ترجمه شده‌  Ponte dei Sospiri در زبان ایتالیایی است.

باهم در خانه از تصاویری از پل افسوس ها در شهر ونیز پلی برای عشاق را تماشا خواهیم کرد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*