تصاویری از آسمان

تصاویری واقعی از بازتاب نور ستارگان در دریاچه نمک بولیوی

تصاویری واقعی از بازتاب نور ستارگان در دریاچه نمک بولیوی این روزها در حالی مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است که آسمان واقعی در شب ها بسیار متفاوت تر از چیزی است که ما انسان ها می بینیم. دنیل کردان فیزیکدان کنجکاوی اهل روسیه است که در سفر خود به منطقه «آلتیپلانو» در بولیوی به ثبت تصاویر زیبایی از قوس کهکشان راه شیری و بازتاب آن روی نمکزار «سولاردو ییونی» پرداخته است. در ادامه با خانه عکس همراه شوید.

تصاویری واقعی از بازتاب نور ستارگان اگر چه تا به حال همانند سبک عکاسی – دنیل کردان – کمتر دیده شده است اما آسمان واقعی در شب ها بسیار متفاوت تر از آسمانی است که ما اکنون در شهر های پر از نور و روشنایی خود می بینیم.

در این میان تیم عکاسی دنیل کردان با پذیرفتن سختی ها و دشواری های زیاد برای انجام یک پروژه ی عکاسی خاص تصمیم به عکاسی از آسمان واقعی در مناطقی بکر که هنوز وسایل الکتریکی بشر به آن راه نیافته گرفته و در این کار نیز موفق عمل کرده اند.

برای انجام این پروژه دنیل کردان و تیم عکاسی اش به دریای نمک نمکزار «سولاردو ییونی» آلتیلانو در بولیوی سفر کرده و با گذراندن یک هفته در آنجا موفق به گرفتن عکس هایی شگفت انگیز از بازتاب نور ستارگان در دریای نمک بولیوی شده اند طوری که آن ها در طول روز به جستجوی لوکیشن برای پیدا کردن مکان های مناسب برای عکاسی در شب می پرداختند و شب هنگام نیز به گرفتن عکس از آسمان بی کران به زیبایی آن چه را که پیش رو دارید، می پرداختند.

کردان در خصوص پروژه عکاسی نمکزار «سولاردو ییونی» می گوید :

از جمله سختی های این کار می توان به بالا رفتن از صخره های نمک در ظلمات شب و پذیرفتن خطر مرگ اشاره کرد چرا که به هنگام رانندگی در تاریکی شب ، خطر سقوط در دره ها و دریاچه ها برای من و هم تیمی هایم وجود داشت اما در پایان با دیدن نتایج کار می توان درک کرد و پذیرفت که خطر ها این سفر لذت بخش و طاقت فرسا ارزش داشته زیرا تماشای عکس های شگفت انگیزی این پروژه از آسمان شب و بازتاب آن در دریاچه نمک حال انسان را خوب می کند و باور اینکه چشم ها و احساس ما با دیدن آسمان شب در شهر ها تا این حد اشتباه کنند سخت است.با این دیدن این عکس ها متوجه خواهیم شد که ماهم جزئی از فضا هستیم و درون آن شناوریم و انگار در یک گوشه سفینه خود را پارک کرده ایم تا از ستاره های قرمز آبی و زرد رنگ عکس برداری کنیم.

بد نیست بدانید دوربینی که کردان برای عکس برداری استفاده کرده است بسیار بیشرفته است و عکس های گرفته شده در فتوشاپ توسط نرم‌افزار PTGui به هم چسبانده شده و نمایی کامل از فضا با ترکیبی زیبا و دیده نشده را به بیننده نشان خواهد داد.

با هم در خانه عکس تصاویری شگفت انگیز از پروژه عکاسی آسمان شب و بازتاب نور ستارگان در دریای نمک بولیویا توسط کردان و تیمش را تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*