تصاویر نوستالژیک از نقاشی شهر ورشو با آبرنگ

تصاویر نوستالژیک از نقاشی شهر ورشو با آبرنگ  را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم که توسط هنرمند لهستانی تایتس برزوزوکسی Tytus Brzozowski کشیده شده اند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید .

شهر ورشو پایتخت کشور لهستان است که دارای تاریخ و سرگذشت بسیار متفاوتی بوده .این شهر تقریبا در طول جنگ جهانی دوم بصورت کامل نابود شد و دوباره توسط حکومت سرخ کمونیستی بازسازی شد . اما حالاورشو   یک شهر بزرگ در لهستان محسوب می شود که دارای برج ها ، ساختمان های بلند  و همچنین پر از تابلو های تبلیغاتی بزرگ است . به گفته خالق این آثار داستان این شهر در معماری گذشته ورشو نهفته است .

سابقه سکونت مستمر در شهر ورشو به حدود قرن نهم میلادی بازمی‌گردد که بروندو نام داشت. چند قرن بعد در همان نزدیکی منطقه‌ای مسکونی بنام جازداو پدید آمد. پس از متروک شدن جازداو شهر وارزاو یا همان ورشو امروزی در حدود قرون سیزدهم میلادی ایجاد شد.رشد و ارتقاء کیفی و اقتصادی شهر ورشو به قرن چهاردهم و پانزدهم بازمی‌گردد که تا به امروز از شهرهای مهم و با نفوذ باقی مانده‌است. ورشو اوایل قرن شانزدهم زیرنظر کنفدراسیون ورشو قرار گرفت و در همین دوران نخستین انتخابات آزاد در این شهر برگزار شد. در نیمه نخست قرن هفدهم ورشو توسط سه قوم مختلف سوئدی، ترانسیلوانیایی و براندنبوری محاصره شد. در سال ۱۷۰۰ با پایان پذیرفتن جنگ بزرگ شمال میان روس‌ها و ممالک اروپایی شهر ورشو رشد چشمگیر یافت و به سرعت به یکی از مراکز مهم سرمایه‌داری اروپا تبدیل شد. در همین دوران ورشو به یکی از مراکز مهم هنری، فرهنگی اروپا تبدیل شد و بهمین جهت لقب پاریس شرق اروپا را گرفت.

تایتس برزوزوکسی یک معمار و یک هنرمند بزرگ در لهستان است او سعی کرده با استفاده از عناصر قدیمی و جدید ار معماری ورشو یک تصویر نوستالوژیک از آن را با آبرنگ به تصوری بکشد . بنظر می رسد او دلش برای حال و هوای قرن 19 ورشو حسابی تنگ شده !.

همانطور که در این تصاویر از آثار تایتس برزوزوکسی مشاهده می کنید او نمایی از یک ساختمان قدیمی در ورشو را داخل یک تابلو بزرگ تبلیغاتی نقاشی کرده . چیزی که بنظر می رسد به آن اعتراض دارد .

با هم در خانه عکس تصاویر نوستالژیک از نقاشی شهر ورشو با آبرنگ را تماشا می کنیم.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*