تصاویر هوایی از بنگلادش

تصاویر هوایی و دیدنی از کشور بنگلادش

تصاویر هوایی از بنگلادش تهیه شده توسط آقای شمیم شوریف سِسوم Shamim Shorif Susom را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم. شمیم اهل بنگلادش است، کشوری سبز و بسیار زیبایی  که در موقعیت جنوب قاره آسیا قرار دارد. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید.

شمیم به گفته خودش یک خلبان بسیار حرفه ای است و عکاسی عشق اول و آخر زندگی اوست. این خلبان بسیار حرفه ای با گرفتن این عکس ها سعی دارد سرزمین مادریش را از ارتفاعات به تصویر بکشد. او از به اشترک گذاری این تصاویر شگفت انگیز که دارای مناظر بسیار خیره کننده ای هستند بسیار لذت می برد.

شمیم در یک روستا در بنگلادش به دنیا آمده و کودکی خود را در آنجا گذرانده است . او سپس برای ادامه تحصیل به پایتخت این کشور یعنی داکا Dhaka رفت و زندگی در یک شهر شلوغ را تجربه کرد.

اما حالا او یک خلبان بسیار حرفه ای شده و به محیطی بازگشته که در آنجا بزرگ شده است . او حقیقتا بسیار خوش شانس است که در چنین فضاهایی زندگی کرده و بهتر آنکه می تواند در آسمان سرزمین مادریش  پرواز کند.

شمیم در ادامه توضیح می دهد که :

در پایان هر روز بعد از پرواز و عکاسی به خاطرات خوب گذشته و کودکی ام فکر می کنم و از آنها لذت می برم.

کشور بنگلادش در جنوب قاره آسیا و در شبه قاره هند قرار گرفته‌است. این کشور از شمال و شرق و غرب به هندوستان و قسمتی از جنوب شرقی به کشور برمه محدود بوده و در قسمت جنوبی آن خلیج بنگال قرار دارد.
رودخانه‌های پرشمار، مهمترین چشم‌انداز طبیعی بنگلادش است و به طور چشمگیری بر سبک زندگی مردم آنجا تأثیر گذاشته‌است. این رودها زمین‌های گسترده‌ای را آبیاری کرده و نوعی سامانه ترابری مناسب و ارزان به وجود آورده‌اند. ته‌نشینی رسوبات آبرُفتی این رودها باعث غنای خاک کشاورزی می‌شود و ذخایر بزرگ ماهی آنها، منبع غذایی مهمی برای ساکنان این کشور است. با اینهمه، به سبب تغییرات پیوسته و بعضاً سریع در مسیر این رودها و طغیان آنها، خسارت زیادی متوجه بنگلادش می‌شود.
به هر صورت، سرزمین بنگلادش بسیار حاصلخیز بوده و امکان زندگی را برای جمعیت بزرگی فراهم نموده‌است. قسمت‌های جنوب شرقی این کشور، از جنگل‌های خیزران پوشیده شده‌است.
کشاورزی بنگلادش متکی به باران‌های موسمی است. ۸۲ درصد جمعیت بنگلادش به کشاورزی مشغول هستندو برنج و کنف از محصولات آنان می‌باشد. به تازگی، در اعماق خلیج بنگال منابع گاز طبیعی، کشف شده‌است.

با هم در خانه عکس تصاویر هوایی از بنگلادش را  تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*