لنز های متفاوت

تغییرات ابعاد سوژه در لنز های متفاوت

در این تصویر متحرک می توانید تغییرات ابعاد سوژه در لنز های متفاوت را مشاهده کنید . آقای دن ووجتیچ که یک عکاس بسیار حرفه ای است ادعا می کند برای سوژه یک انسان لنز های مختلف می توانند از 5 تا 10 کیلوگرم روی تصویر فرد تاثیر بگذارند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه خانه عکس همراه باشید .

آقای Dan Vojtech که متخصص عکاسی در سبک لایف استایل و همچنین عکاسی ورزشی است برای اثبات ادعای خودش یک تصویر متحرک تهیه کرده و از یک سوژه با لنز های مختلف از 24 میلی متری تا 200 میلی متری یک تصویر با زاویه یکسان گرفته است .

همانطور که در این تصویر می توانید مشاهده کنید از ابتدا در لنز 24 میلی متری سوژه دارای چهره ای لاغر است اما با افزایش فاصله کانونی در لنز ها به 200 میلی متر چهره بزرگ تر به نظر می رسد . شما می توانید به سادیگ تاثیر لنز های متفاوت در این تصویر را مشاهده کنید .

بصورت کلی لنز  استوانه‌ای حاوی مجموعه‌ای از عدسیها است که نور را از خود عبور داده و به درون دوربین هدایت می‌کند و باعث می‌شود که تصویر به صورت واضح بر روی فیلم عکاسی یا گیرنده تصویر منعکس شود.عکاسان حرفه‌ای معمولاً چندین لنز با فواصل کانونی متفاوت، که بسته به شرایط موضوع بر روی دوربین نصب می‌شود، استفاده می‌کنند.

قدرت و کیفیت لنزها به عوامل گوناگونی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها فاصله کانونی و عدد دیافراگم است. فاصله کانونی برحسب میلیمتر است و معرف زاویه دید لنز است. هرچه فاصله کانونی لنز کمتر باشد، لنز زاویه دید بازتری دارد و به اصطلاح، لنزی وایدتر است و هرچقدر فاصله کانونی بیش‌تر باشد زاویه دید کوتاه‌تر خواهد بود.برخی از لنزها فاصله کانونی ثابتی دارند و برخی دیگر متغیرند، لنزهایی که فاصله کانونی متغیر دارند انعطاف‌پذیری بیش‌تری دارند و عکاس راحت‌تر می‌تواند کادربندی کند. در مقابل لنزهای با فاصله کانونی ثابت، کیفیت بالاتری دارند.

با هم در خانه عکس تصویر متحرک برای اثبات  تغییرات ابعاد سوژه در لنز های متفاوت تماشا می کنیم.

تغییرات ابعاد سوژه در لنز های متفاوت

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*