تماشای 25 هزار گل کاغذی رنگارنگ در یک اتاق کاملا هنری

تماشای 25 هزار گل کاغذی رنگارنگ در یک اتاق کاملا هنری ، هیجان زیادی را به بازدید کنندگان می دهد. این اینستالیشن به مناسبت صدمین سالگرد افتتاح مرکز خرید اومتساندو توکیو ، در یک اتاقک شش متری برگزار شده است. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با خانه عکس  همراه شوید.

در این مرکز خرید که صد سال از افتتاح آن می گذرد در اطراف یک اتاقک شش متری هنرمندی فرانسوی تبار که اکنون ساکن توکیو است 25 هزار گل کاغذی را به شکلی قرار داده است که این گل ها در اطراف اتاق در حال چرخش و حرکت هستند. برای درک این گفته شاید دیدن تصاویر کافی نباشد این منظره پرهیجان بخشی از جدیدترین اینستالیشن Emmanuelle Moureaux به نام ترکیب رنگی است. اتاقک مهیج همانند یک باغی زیبا و اسرار آمیز است که هزاران گل با رنگ های مختلف در اطراف آن قرار گرفته اند. با روش خاصی که در این باغ گل بکار رفته است گل ها به آرامی در چرخش هستند و همین حرکت سبب می شود که هر لحظه رنگشان تغییر کند. هنرمند فرانسوی تنها با کمک کاغذ های رنگی مختلف و ساده توانسته است یک مفهوم هنری زیبا را ایجاد کند که علاوه بر تأثیر شگرفش بسیار دلنواز و دوست داشتنی است.

هنر چیدمان یا هنر اینستالیشن، استفاده از عناصر مختلف برای بیان تجربه هنرمند از فضایی مشخص است. از خصوصیات هنر اینستالیشن، فعال سازی یک محیط یا یک مفهوم با برخوردهای ظاهراً هنری است که باعث می‌شود اثر، معنا و مفهوم و ارزش هنری پیدا کند. شهرت این هنر از سال ۱۹۷۰ آغاز گردید اما ریشه‌های آن را می‌توان در آثار هنرمندانی مانند مارسل دوشان در گذشته یافت، سبک‌های استفاده شده در هنر چیدمان بسیار متنوع هستند؛ از انتزاعی گرفته تا روایی، از سیاسی تا صرفاً نظری.

با هم در خانه عکس تصاویری از هزاران گل کاغذی رنگارنگ در یک اتاق کاملا هنری را تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*