تولد نوزادی عجیب که با وزن 6.4 کیلو گرم باعث شگفتی شده است

تولد نوزادی عجیب که با وزن 6.4 کیلو گرم باعث شگفتی شده است لویاتلی آدونیس، با وزنی بیشتر از دو برابر وزن نوزاد معمولی به دنیا آمده است اینک به وی لباس های نوزاد های 18 ماهه را می پوشانند و لقب هالک شگفت انگیز را به وی داده اند. در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با خانه عکس همراه شوید.

وزن هنگام تولد یکی از عوامل تعیین کننده سلامت نوزادان است. اگر دقت کرده باشید یکی از اولین پرسش‌ ها بعد از دانستن جنس نوزاد این است که چقدر وزن دارد. به همین دلیل حفظ سلامت نوزاد قبل از به دنیا آمدن و بعد از تولد او اهمیت زیادی دارد نوزادی که در هنگام تولد کمتر از 2.5 کیلو وزن داشته باشد، وزن پایینی دارد. همچنین نوزادی که وزنش هنگام تولد از 4 کیلو بیشتر باشد وزن بالایی دارد.

وزن متوسط نوزادان در هنگام تولد 3.4 کیلو گرم بوده و این در حالی است که تنها وزن 5 درصد از نوزادانی که متولد می شوند ، در این بازه قرار نمی گیرد. اما تولد نوزادی عجیب به نام لویاتلی این قاعده را بر هم زده.  لویاتلی نیز جزو این 5 درصد است وی یک ماهی است که در لوئیزیانای آمریکا متولد شده . این پسر 6.4 کیلویی در هنگام تولد بسیاری را شوکه کرد بطوریکه حتی بسیار منتظر تولد فرزندان دو قلو بودند ولی در نهایت یک نوزاد با وزنی بیش از وزن دو نوزاد متواد شد .نکته جالب اینجاست که والدین این کودک مجبورند برایش لباس هایی با سایز بزرگ تر تهیه کنند و حالا تنها پس از یک ماه به وزن 6.8 کیلویی رسیده .

بد نیست بدانید که نوزادانی که وزن آنها هنگام تولد بالا باشد معمولا دارای جثه ای بزرگ هستند ، چون والدین آنها نیز این گونه بوده اند یا اینکه مادر در هنگام بارداری مبتلا به دیابت بوده است. این نوزادان ممکن است هنگام زایمان دچار مشکل شوند یا قند خون بالا، برای آنها مشکلاتی ایجاد کند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*