خلاقیت هنرمند بریتانیایی و ساختن زمینی از جنس نور!

یک هنرمند با یک ذهن خلاق و ایده‌های مبتکرانه، اغلب خالق جهانی تماشایی و دلپذیر می‌شود. این همان ویژگی‌هایی است که آثار هنرمند مطرح و بین المللی بریتانیایی را خاص و مقبول کرده است. بیایید اندکی بیش‌تر با او و آثار هنری‌اش آشنا شویم.”بروس مونرو” (Bruce Munro)، هنرمند معروف و ستایش شده‌ی بریتانیایی است که به لطف آثار چشم‌گیر، رویایی و سرشار از رنگ و نور خود شهرتی جهانی کسب کرده است. با خانه عکس همراه شوید.

او در ادامه‌ی انجام آخرین پروژه‌ی خود که به نام “مزارع نورانی” از آن یاد می‌کند، نقطه‌ای دورافتاده در استرالیا را به عنوان بوم نقاشی خود انتخاب کرده و با استفاده از ۵۰ هزار لامپ، چشم‌اندازی دل‌فریب و تماشایی ایجاد کرده است. البته این لامپ‌های خاص، شکل و ظاهری ویژه دارند. ساقه‌ای که در رأس آن یک گوی شیشه‌ای قرار گرفته و هنگام روشن شدن، نمایی شبیه به گل‌های رنگارنگ و نورانی از خود نشان می‌دهد. این گل‌های شیشه‌ای این بار زمینی به ابعاد چهار زمین فوتبال را تحت سیطره‌ی خود در آورده و شب هنگام منظره‌ای سورئال و خیال‌انگیز را بازتاب می‌دهند.

این هنرمند اغلب دوست دارد در مجموعه آثار خود، احساسات و ارتباط خود با جهان پیرامونش را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد و این بار هم جرقه‌ی این طرح زمانی زده شد که او در سال ۱۹۹۲ سفری به “بیابان سرخ” (Red Desert) در ناحیه‌ی “Uluru” داشت. جایی که درخشش، انرژی و گرمای بیابان عمیقاً او را تحت‌تأثیر خود قرار داده و چشم‌انداز دل‌فریب کویر، او را مبهوت خود کرد.
در ادامه از شما دعوت می‌کنم همراه با ما  در خانه عکس به تماشای گوشه‌ای از این پروژه‌ی به یادماندنی بنشینید.

Uluru، قلمروی شمالی، استرالیا

باغ‌های گیاه شناسی بیابانی، آریزونا، ایالات متحده

باغ‌های گیاه شناسی آتلانتا، ایالات متحده

موزه و باغ‌های اِرمیتاژ، نورفولک (Norfolk)، ویرجینیا، ایالات متحده

موزه و باغ‌های “چیک وود” (Cheekwood)، نَشویل (Nashville)، تِنِسی

Waddesdon Manor، بریتانیا

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*