دانه های برف

دانه های برف را در تصاویری شگفت انگیز از نمای بسیار نزدیک تماشا کنید

الکسی کجیتاو ، هنرمند با استعداد روسی ، که در عکاسی از دانه های برف مهارت ویژه ای دارد تا سال 2013 طرفداران زیادی نداشت و بیشتر خودش تماشاگر عکس هایش بود. در سال 2013 که با استقبال پرشور مخاطبان علاقمند را دید بیش از پیش برای عکاسی از دانه های برف مصمم تر شد. به اعتقاد وی برای ثبت تصاویری از این دست که برای بسیاری شگفت انگیز است امکانات گران و خاصی نیاز نیست.

دانه های برف شگفت انگیز هستند اگر شما هم نگاهی به تصاویر این مطلب بیاندازید این گفته را تایید خواهید کرد . الکسی کجیتاو  ، چندین سال درگیر حرفه عکاسی بوده است و در این زمینه تجربه های زیادی را کسب کرده . استمرار در این راه و علاقه زیاد او به عکاسی سبب شد که رفته رفته با استفاده از تکنیک لنز معکوس ماکرو آثار وی فاخرتر و حیرت انگیز تر از قبل گردد. عکاسی از دانه های برف نیاز به یک محرک ساده برای الکسی داشت چرا که وی تنها یکبار که تصاویری از دانه های برفی را از یک وبسایت دیده بود به این هنر علاقمند شد .

الکسی نیز در ابتدا مثل همگان تصور می کرد نیاز به امکانات ویژه ای برای ثبت این چنین آثاری است ولی بعدها نظرش تغییر کرد و اعتقا داشت برای عکاسی از کریستال های زیبای برفی فقط یک دوربین عکاسی معمولی کافیست.

تشکیل دانه برف هنگامی شروع می‌شود که بخار آب بر روی دانه‌های ذره‌بینی غبار متراکم می‌شود، به دلیل قرار گرفتن در شرایط مختلف هنگام شکل‌گیری، بلورهای برف دارای اشکال پیچیده با جزئیات بسیار زیاد می‌شوند و از این رو، به دلیل وجود تعداد حالات بسیار زیاد، احتمال یافتن دو بلور برف پیچیده با ساختار کاملاً مشابه بسیار ناچیز است تا حدی که یافتن دو بلور برف یکسان میان همه بلورهای شکل گرفته در تاریخ سیاره زمین احتمال پایینی دارد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*