دستگاه کوه‌ یاب
دستگاه کوه‌ یاب

دستگاه کوه‌یاب جالب در کوهستان های سویس

ساخت دستگاه کوه یاب جالب و خلاقانه در سویس و نصب آن در یکی از کوهستان های این کشور در حالی این روزها مورد توجه گردشگران و بخصوص کوهنوردان این کشور قرار گرفته است که این دستگاه با کارایی خاص آن مشخص نیست که توسط چه کسی ساخته شده است. در ادامه با خانه عکس همراه باشید .

همیشه یکی از بزرگ ترین ترس هایی که در وجود بسیاری از کوهنوردان آماتور و حرفه ای هست گمشدن در یک ناحیه کوهستانی است . گاهی اوقات حتی ممکن است اشتباها به سراغ فتح کوهی رفته که از دور خیلی کم ارتفاع و نزدیک به نظر می رسیده اما در حقیقت بسیار دور و پر ارتفاع است. بنابراین وجود چنین مشکلاتی باعث شده تا  فردی خلاق دستگاهی با عنوان کوه‌یاب بسیار ساده ولی کارآمدی طراحی و بعد از ساخت آن را در مناطق کوهستانی سوئیس نصب کند .

جالب است بدانید که این دستگاه کوه یاب جدای از کارایی بسیار خاص و مهم آن ، خیلی هم ساده، راحت و فقط با لوله های آهنی برش خورده در اندازه های ۱۰ تا ۲۰ سانتی متری و گاهی نیز ۳۰ سانتی متری که از قبلا در کارگاه نام کوه ها را با پلاک های آلومینیومی بر روی آن نصب کرده ساخته شده است.

سازنده ی این دستگاه در ابتدا با مشخص کردن مکان نصب کوه یاب یک یک میله ی سه اینچی دو متری را در زمین قرار داده و بعد هر میله را که نام کوه مورد نظر بر روی آن درج شده است را با زوایه ای دقیق روی میله یکی یکی جوش کرده است و هر کوهنوری می تواند از داخل لوله ها به سمت مقابل نگاه کند و قله کوه دیده شده از داخل لوله و یا بهتر بگوییم داخل هر دوربین دقیقا همان کوهی است که نامش بر روی همان لوله با پلاکی نوشته شده و حتی ارتفاع آن نیز به متر درج شده است.

جالب است بدانید که هیچ اثری از سازنده و مخترع این دستگاه وجود ندارد و فردی که به خوبی با کوه  ها و قله های این منطقه از سوئیس آشنا بوده این دستگاه جالب را ساخته و در بهترین مکان ممکنش نصب کرده است .

با هم در خانه عکس تصاویر دیدنی از دستگاه کوه‌یاب در سویس را تماشا می کنیم.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*