ساخت لاک مصنوعی برای لاک‌پشت آسیب دیده

ساخت لاک مصنوعی برای لاک‌پشت آسیب دیده یکی دیگر از دستاورد های بسیار عالی فناوری چاپ سه بعدی محسوب می شود . چندی پیش یک لاک پشت که لاک خود را در حادثه ای از دست داده بود . توسط فناوری چاپ سه یعدی دوباره صاحب یک لاک سالم شد. برای مشاهده عکس ها و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید.

فِردی یک لاکپشتِ دوست داشنتی است که در برزیل بین بوته های آتش گرفته گرفتار شده بود و در این حادثه قسمتی از لاک پشتی خود را از دست داد. زندگی بدون لاک برای لاکپشت ها به شدت سخت است و اگر لاک آنها آسیب ببیند خیلی زیاد دوام نخواهند آورد و از بین می روند.

اما خوشبختانه فِردی توانست به کمک یک تیم از حامیان حیوانات زنده بماند . او نه تنها از این حادثه جان سالم به در برد بلکه صاحب عنوان اولین لاک پشتی شد که دارای لاکی است که با فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده است.

مدیر این گروه حامی حیوانات آقای سیسرو مورائس در مورد این لاک پشت چنین گفت : فردی در حقیقت اولین لاک پشت در جهان است که لاک او بازسازی شده است و او اولین حیوانی است که گروه امداد گران ما توانسته اند به آن کمک کنند .

این گروه حامی حیوانات همگی از امدادگرانی هستند که بطور تخصصی به حیوانات خدمت کرده و از آنها حمایت می کنند . در این پروژه ابتدا تصاویری از قسمت های سالم لاک فردی تهیه شد و سپس با کمک آن طراح توانست یک تصویر سه بعدی از لاک سالم فردی رسم کند . آنها این طرح را به یک دکتر دندان پزشک داده و او با پرینتر سه بعدی  مخصوص توانست یک لاک کامل را تهیه کند .

لاک چاپ شده طی یک عمل جراحی روی بدن لاک پشت قرار گرفت و خیلی زود او را از مرگ نجات داد . جالب اینجاست که با طراحی های انجام شده ظاهر لاک هم کاملا طبیعی شده و اصلا مشخص نیست که لاک او مصنوعی است .

با هم در خانه عکس تصاویری از ساخت لاک مصنوعی برای لاک‌پشت آسیب دیده را  تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*