طوفان های زمینی

سفر 80 هزار کیلومتری برای ثبت زیباترین تصاویر طوفان های زمینی

طی مسافت 80 هزار کیلومتری برای ثبت زیباترین تصاویر طوفان های زمینی ، رکورد جدید عکاس آمریکایی است دنیس آزولد در طی 8 سال این مسافت طولانی را پیموده است و توانسته است شگفت انگیزترین تصاویر را از طوفان های زمین ثبت کند. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید .

برای ما همیشه طوفان های زمینی به عنوان یک خبر ناگوار شناخته شده اند . علامت مشخص کننده این نوع طوفان ها، ابر های متراکم و پراکنده لوله ‎ای شکل است که تا سطح زمین گسترش یافته و در مسیر خود مخرب ‎ترین اثرات را ایجاد می‎ کند. در این مواقع قطعاً آگاهی قبل از وقوع طوفان، میزان مرگ و میر و ناتوانی را محدود می کند .

اما دنیس آزولد هنرمند پرتلاش با ثبت چنین تصاویری می تواند دید مثبت تری از طوفان در نگاه همگان بیافریند. دنیس برای نمایش زیبایی های بی بدیل طوفان ، 8 سال وقت گذاشته و در این مدت 10 ایالت آمریکا را گشته است . این هنرمند تخصصش بیشتر در حوزه عکاسی از طوفان و گرد باد است .

وی در مورد آثار خود می گوید:

به عنوان عکاس طوفان و گردباد باید بدانید که دقیقا در چه زاویه ای ایستاده و چه زمانی کلید شاتر را فشار دهید. وقتی بتوانید این دو مورد را با هم رعایت کنید، تجربه خود در این رابطه را هرگز فراموش نخواهید کرد.

طوفان‎هایی که در نقاط مختلف دنیا به صورت گرد باد، باد های دریایی و یا تند باد دیده می‎شوند، ممکن است گردبادی با سرعت چرخش 100 تا 400 کیلومتر در ساعت و سرعت جابجایی 50 تا 70 کیلومتر در ساعت ایجاد کنند. طوفان‎ها اغلب با باران‎های شدید و سیل همراه‎اند.گردبادهای دریایی که از اقیانوس‎های مناطق حاره منشأ می‎گیرند قدرت تخریبی زیادی دارند. حال تصور کنید با تمامی این خطرات دنیس آزولد بدون کوچکترین ترسی در نزدیکی این طوفان ها ایستاده و از آنها عکاسی می کند .

با هم در خانه عکس تصاویری از طوفان های زمینی را تماشا می کنیم.

درباره

۴ دیدگاه

  1. سفرشون واقعا با ارزش بوده

  2. تصاویر گرفته شده محشر هستن

  3. چه تصاویر جالبی

  4. شکار لحظه ها به این میگن

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*