عکس هایی از آثار باستانی شهر پالمیرا قبل و بعد از حمله‌ی داعش
آثار شهر تاریخی تخریب شده پالمیر

عکس هایی از آثار باستانی شهر پالمیرا قبل و بعد از حمله‌ی داعش

شهر پالمیرا (Palmyra) که در نزدیکی دمشق واقع شده است، یک صندوقچه‌ی جواهر است که پر است یا شاید بهتر بگویم، پر بود از آثار باستانی بسیار ارزشمند و قدیمی. اما نیروهای داعش با حمله‌ی وحشیانه به این منطقه کاری کردند که تمام آن آثار باستانی چند هزار ساله با خاک یکسان شوند. با خانه عکس همراه شوید…

آثار باستانی شهر پالمیرا به‌قدری زیاد و ارزشمند بوده است که این شهر را در گذشته به‌صورت یک موزه‌ی خدادادی می‌توانستیم توصیف کنیم. قدمت برخی از آثار یافت شده در این شهر به دوران نوسنگی باز می‌گردد. برای آن‌که ارزش تاریخی آن‌ها را بهتر درک کنید، باید این نکته را بدانید که دوران نوسنگی همان دورانی است که بشر برای اولین بار به سمت استفاده از فلزات به‌عنوان ابزار و کشاورزی رفته و توانسته بود چند حیوان را اهلی کند!

حال تصور کنید چنین آثار با قدمت و کلاسیکی نظیر معبد بل (Temple of Bel) که در طول هزاران سال از شر دشمنان داخلی و خارجی، تغییرات آب‌وهوا و زلزله جان سالم به در برده‌اند، در عرض چند روز و توسط چند موجود پست‌فطرت که شاید لفظ انسان هم برای آن‌ها زیادی باشد، تخریب شده‌اند و دیگر چیزی جز تپه‌ای از خاک از آن‌ها باقی نمانده است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*