قاچاق مواد مخدر با منجنیق
قاچاق مواد مخدر با منجنیق در مرز مکزیک

قاچاق مواد مخدر با منجنیق و پرتاب آن از مرزهای مکزیک به خاک آمریکا

مکزیک سومین کشور در زمینه قاچاق مواد مخدر بعد از آمریکا در دنیاست  .هر چند که تدابیر امنیتی شدیدی در مبارزه با قاچاقچیان در طول سال های متوالی در این کشور صورت گرفته است اما قاچاقچیان با طرح خلاقیت های جالب در حمل و جابجایی مواد موفق شده اند  تا حدود زیادی تدابیر شدید امنیتی را دور بزنند. در ادامه با خانه عکس همراه شوید .

قاچاق مواد مخدر جزو تجارت های کلان و پرسود دنیاست که در مقابل به همان اندازه نیز باعث تباهی زندگی افراد جامعه می شود. در مکزیک خشونت ها توسط قاچاقچیان مواد مخدر به حدی است که در سال های 2006 تا 2009  توانسته بودند بخش هایی از خاک مکزیک را به یک منطقه واقعی نظامی و تحت سلطه خود  در آورند. در این کشور سالانه بیش از 7 هزار نفر در جریان این فعالیت تجاری  کثیف کشته می شوند. با این اوصاف و در پی تشدید تدابیر امنیتی جهت مقابله با قاچاق مواد مخدر می توان گفت تلاش ها جهت مقابله با قاچقچیان  نقطه پایانی ندارد. به گونه ای که روش های دور از ذهن و جالبی برای عبور محموله  های مواد مخدر هر روز در حال کشف شدن هستند .

به تازگی ماموران مبارزه با مواد مخدر مکزیک موفق به کشف و ضبط دستگاه منجنیق از قاچاقچیان شدند. خلافکاران با استفاده از این منجنیق محوله های مواد مخدر را از مرزهای مکزیک  به خاک آمریکا ارسال می کردند.

منجنیق کشف شده در حصار مرزهای نزدیک به بندر داگلاس مستقر شده بود. این دستگاه از لوله ها و فنرهای بسیار بزرگی که بهم جوش خورده اند ساخته شده است که توانایی حمل مواد تا 20  کیلوگرم  و پرتاب به سمت مرزهای آمریکا را دارد.

این اولین باری نیست که قاچاقچیان دست به این چنین خلاقیت هایی می زنند. در ماه ژانویه گذشته ماموران موفق به کشف محموله 1790 کیلوگرمی  شدند که در لیموهای  تقلبی  به شکل ماهرانه ای جاسازی شده بود. این کشف با استفاده از تصویر برداری اسکنرهای هوشمند حرارتی صورت گرفته است.

منبع: notey

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*