مبلمان های شهری

مبلمان های شهری که خلاقانه در نقاط مختلف دنیا ساخته شده اند

مبلمان های شهری که خلاقانه طراحی و ساخته شده اند این روزها در تمامی کشورها و بخصوص شهری مدرن دیده می شوند . به عبارتی دیگر امروزه در سراسر جهان ، طراحی محیط و مبلمان شهری در حیطه هویت و فرهنگ جامعه و شهروند می باشد و در هر کشوری طراحی مبلمان شهری حول محور باورها، دیده ها و فرهنگ آن جامعه ساخته می شوند که البته این موضوع را نمی توان به کل جوامع تعمیم داد . در ادامه با خانه عکس  همراه شوید.

در واقع طراحی مبلمان های شهری اگر چه می تواند از اندیشه ها و هویت یک جامعه برخواسته باشد ، اما خلق یک آثار هنری در حالت کلی آن که با هنر و خلاقیت ادغام شود و به گونه ای خاص جاودان و ماندنی می شود.

در این میان و در هر جوامعی از نگاه معماران شهری اولین نقشی که برای طراحی مبلمان شهری باید قائل شویم ، همان برقراری ارتباط بصری مناسب بین طرح و انسان است و یا به عبارتی دیگر ، همان ارتباط بین مبلمان شهری و هویت انسان می باشد و در دومین نقش خود، وظیفه زیباسازی محیط را بر عهده می گیرد چرا که انسان زیبا پسند است و همین ویژگی در المان های شهری باعث آرامش انسان می شود.

بنابراین وقتی خسته از خرید و پیاده‌ روی‌های طولانی مدت در شرف از پا افتادن هستید پناه ما مبلمان های شهری است و هیچ چیز لذت بخش‌ تر از پیدا کردن یک نیمکت خالی و مناسب نیست. جایی که دقایقی به پاهای خسته، استراحت داده و شاید حتی چیزی میل کنید. حضور نیمکت‌های این چنینی نیاز این روزهای شهرهای شلوغ و پرجمعیت است.

به همین مناسبت طراحان خوش فکر تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این فضاها را از حالت نرمال و معمول خود به درجه‌ای بالاتر ارتقا داده و امکانات بیش‌تری را در این فضاهای کوچک در کنار هم قرار دهند. نتیجه‌ی این تلاش‌ها ساخت شماری فضای قابل توجه “Parklet” است.

منبع : MIHANPOST

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*