مجسمه فلتیپو Feltepve
مجسمه فلتیپو Feltepve

اتمام ساخت مجسمه فلتیپو Feltepve شهر بوداپست مجارستان

مجسمه فلتیپو Feltepve شهر بوداپست مجارستان در حالی این روزها سر از خاک برآورده است که ساکنین شهر بوداپست ، پایتخت کشور مجارستان از حضور این مجسمه‌ عظیم در یکی از میدان های این شهر متعجب شده اند. مجسمه‌ ای که از زیر زمین قد علم کرده بود! مجسمه‌ای غول‌آسا که از دل زمین بیرون آمده بود. در ادامه با خانه عکس همراه شوید.

خالق مجسمه فلتیپو Feltepve شهر بوداپست ، هنرمندی است مجارستانی به نام اروین هرو لورانت Ervin Herve-Loranth که نام اثر خود را فلتیپو  Feltepve گذاشته که به معنی قد برافراشته یا بیرون زده است.

مجسمه فلتیپو Feltepve شهر بوداپست که در میدان ایشتوان سچشینی Istvan Szechenyi Square قرار دارد، مجسمه‌ی بزرگی است که مرد غول‌آسایی را نشان می‌دهد که از زیر لحافی پوشیده شده با چمن بیرون آمده است.

جنس مجسمه فلتیپو Feltepve شهر بوداپست از پلی‌استر است و در واقع برای نمایشگاه هنر معاصر بوداپست ساخته شده و همانطور که در تصاویر می بینید شکل و شمایل این غول خشمگین مانند این است که از زیر زمین با تلاش زیاد برای رسیدن به هوای باز از دل زمین بیرون آمده است.

قصد سازنده‌ی ۴۸ ساله‌ی این اثر به گفته‌ی خودش نشان دادن این بود که آثار هنری می‌توانند بخشی از هویت یک شهر باشند و حتی به عنوان ساختمانی در کوچه و خیابان‌ها قرار گیرند. همچنین معتقد بود که آثار هنری بیشتری می‌بایست در سطح شهر جای بگیرند تا مردم با هنر آشتی کنند.

این در حالی است که عده‌ای آن را نماد آزادی و ساختار شکنی و البته عطش انسان برای آزادی می‌دانند تا به مخاطبان پیام هنر را برسانند.

لازم به اشاره است که پس از اتمام نمایشگاه هنر بوداپست این غول سرکشیده به شهر اولم Ulm در کشور آلمان منتقل شد تا آنجا هم بازدیدکنندگان را متعجب کند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*