راهنمایی برای یک عکاسی تمیز و مینیمالیستی

یک عکس مینیمالیستی (minimalistic – ساده گرا) به خاطر ماهیت ساده اش بیننده را سریع به خود جذب می کند. عکس های مینیمال برای جلب توجه شما کار سختی پیش رو ندارند. در حقیقت این عدم شلوغ بودن این نوع عکس هاست که باعث برجسته تر شدنشان می شود. وقتی خریداران یک عکس مینیمالیستی را برای خرید انتخاب می کنند نیز، به این دلیل است که می خواهند پیام شان را به سادگی و به سرعت به مخاطبان خود انتقال دهند. در مطلب پیش رو  ۵ نکته کوتاه برای عکاسی مینیمالیستی مطرح شده است. با خانه عکس همراه باشید.

1 سوژه عکس را مشخص کنید

وقتی صحبت از «تمرکز عکس بر روی چیست؟» یا «سوژه اصلی کدام است؟» در میان باشد، نباید جای هیچ حدسی را باقی گذاشت، چراکه چشم بیننده باید به سرعت بداند کجا را نگاه کند. بنابراین مطمئن شوید که سوژه اصلی در عکس شما، به طور واضح و به سرعت، قابل تشخیص است.

2. حواس پرتکن ها را حذف کنید و از المان های مختلفی داخل کادر برای هدایت چشم بیننده به سوژه اصلی استفاده نمایید

شما می توانید از روش های مختلفی برای هدایت چشم بیننده به سوژه اصلی تصویر استفاده کنید. خطوط هدایتگر و رنگ ها می توانند برای تقویت تمرکز روی سوژه اصلی میسر باشند.

 ۳برای پس زمینه عکس خلاقیت به خرج دهید

لازم نیست که یک عکس مینیمالیستی همیشه با پس زمینه سفید یکدست ظاهر شود. رنگ ها، تُن ها و الگو های مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام برای عکس شما بهتر جواب می دهد و ظاهری بدون آشفتگی به عکس تان خواهد بخشید.

4 فاصله می تواند تاثیر شگفت انگیزی روی عکس شما داشته باشد

برای ایجاد حسی از مقیاس (نشان دادن عظمت پیرامون سوژه)، هنگام کادربندی عقب ایستادن را امتحان کنید، و هم زمان ساده گرایانه بودن عکس را بیشتر کنید.

البته، گاهی هم یک کلوزآپ اثر قوی تری خواهد داشت:

5 از سوژه با زوایای مختلف عکاسی کنید

این نکته زمان عکاسی سوژه هایی که شما روی پرسپکتیو کنترل دارید مفید واقع می شود. عکاسی از سوژه به صورت مستقیم، از پایین و از بالا را امتحان کنید.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*