بلندترین پل جهان
بلندترین پل جهان

معماری دیدنی بلندترین پل جهان در چین

نگاهی به ساخت بلندترین پل جهان در چین و افتتاح آن در اواخر سال ۲۰۱۶ در حالی انجام خواهد شد این پل یعنی Beipanjiang Bridge Duge در کنار بزرگراه Guanxing و در ارتفاع ۵۶۵ متری می خواهد رکورد بلند ترین پل ساخته شده ی جهان را بشکند و در کنار آن نیز بتواند سیستم حمل و نقل زمینی را به نوبه خود متحول کند . در ادامه با خانه عکس همراه شوید.

بنظر می رسد چینی ها به ساخت سازه های بسیار بزرگ ، پر ارتفاع و طولانی علاقه زیادی دارند . سال ۲۰۰۹ بود که پل Beipanjiang  با ارتفاع ۴۹۶ متر نامش به عنوان بلندترین پل جهان معرفی شد . پل Beipanjiang  در استان هوبئی قرار دارد و روی رودخانه سیدو ساخته شده است.

اما حالا مهندسان چینی در حال انجام مراحل پایانی برای افتتاح پل Beipanjiang Bridge Duge ، در کنار پل بزرگراه Guanxing هستند . این پل که دارای ارتفاع ۵۶۵ متری از سطح زمین است پر ارتفاع ترین سازه ای است که بشر ساخته و قرار است با ماشین از روی آن تردد کند .

طول این پل ۷۲۰ متر بوده و با این هدف طراحی و ساخته شده که مسیر بین شهر های منطقه را کاهش دهد . این منطقه کوهستانی بوده و تا پیش از افتتاح این پل مردم برای سفر کردن به شهر های اطراف باید بسیاری از کوه ها و دره های موجود را دور می زدند . اما با افتتاح این پل دسترسی به بسیاری از شهر های اطراف از چندین ساعت به کمتر از دو ساعت خواهد رسید .

نکته قابل توجه اینکه این پل با چنین طولی در این  ارتفاع در عرض سه سال ساخته شده . در تصاویری که در ادامه برای شما ارائه خواهیم کرد می توانید مشاهده کنید که در سال ۲۰۱۳ منطقه ای که حالا پل در آن واقع شده کاملا طبیعی و کوهستانی بوده و جالب است بدانید بزرگ‌ ترین پل ریلی جهان هم در  کشور چین قرار دارد . البته علت شهرت این پل ریلی هم بیشتر به خاطر ارتفاع آن است .

با هم در خانه عکس تصاویر دیدنی از  بلندترین پل جهان در چین را تماشا می کنیم.

منبع : میهن پست

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*