موزئو آتلانتیکو موزه ای شگفت انگیز در زیر دریای لانزارت اسپانیا

موزئو آتلانتیکو موزه ای شگفت انگیز در زیر دریای لانزارت اسپانیا است که امروز تصاویری از آن را برای شما آماده کرده ایم . این موزه که در عمق 14 متری آب ساخته شده در هفته قبل در لانزارت اسپانیا افتتاح گردید. جیسون، هنرمند بریتانیایی، موزه زیردریایی را با 300 اثر هنری طراحی و به بهره برداری رسانده است. در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با خانه عکس همراه شوید.

موزِئو آتلانتیکو، یکی از اولین موزه هایی است که در اعماق دریا طراحی و ساخته شده است جیسون دیکاس تیلور، هنرمند طبیعت دوست بریتانیایی با بهره گیری از 300 اثر هنری در 12 قالب شگفتی های بی بدیلی را به اعماق دریا بخشیده است برای مشاهده این زیبایی ها لازم است که در جزایر قناری غواصی کنید و 14 متر پایین تر از سطح آب بروید. در این موزه باشکوه با ترفند های خاصی سعی شده تا محیطی کاملا طبیعی و نرمال خلق شود برای مثال مرجان هایی با PH  خنثی برای جذب سایر جانوران در آن تعبیه شده است و یا گونه های دیگری همچون کوسه، اختاپوس و اسفنج دریایی با همین هدف در آنجا قرار گرفته است.

در حقیقت به نظر می رسد هدف اصلی از افتتاح موزئو آتلانتیکو ایجاد پنجره ای تمام نما برای تماشای جهان دیگر است جهانی که در آن گونه های حیوانی موجود در اعماق آب در کنار هم حضور دارند. دیواره های موزه ارتفاعی در حدود 4 متر دارد و در ساخت آن مصالح صنعتی و طبیعی بکار رفته است. دیواره های که به ما یادآور می شوند هیچ مرزی میان انسان و موجودات حیات وحش وجود ندارد و انسان ها حق مالکیتی بر آن ها نباید داشته باشند.

موزئو آتلانتیکو در برابر خوردندگی آب دریا مقاوم است و مجسمه‌ها براساس طرحی از ماهیگیران محلی ساخته شده‌ است. گردشگران به صورت غواصی یا با قایق‌ های کف شیشه‌ ای می‌ توانند از این موزه دیدن کنند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*