ویرایش حرفه‌ای عکس اپلیکیشن Snapseed (بخش اول)

اسنپ سید Snapseed اپلیکیشن رایگان ویراش عکس شرکت گوگل برای سیستم‌‌های عامل‌ اندروید و iOS است. این اپلیکیشن را باید جزو ضروری‌ترین موارد در لیست ابزارهای موبایلی هر فرد علاقه‌مند به عکاسی دانست. Snapseed مجموعه‌ی کاملی از اصلی‌ترین ابزارهای ویرایش عکس را کنار هم جمع کرده و رابط کاربری ساده کار با آن را برای تمام عکاسان از حرفه‌ای تا مبتدی لذت‌بخش می‌کند. با خانه عکس همراه شوید.

بنابراین از آنجاکه توضیح تمام قابلیت‌ها Snapseed زمان زیادی خواهد برد ما تصمیم گرفتیم طی یک راهنمای جامع دنباله‌دار یک‌به‌یک به معرفی و تشریح امکانات آن بپردازیم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ و بخش اول این راهنما همراه باشید.

شروع به کار با Snapseed 2

حدود ۱۱ ماه پیش یعنی در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۴ گوگل نسخه‌ی ۲ را که اولین به‌روزرسانی بزرگ Snapseed بود منتشر کرد. این بروزرسانی علاوه بر تغییر کلی رابط کاربری، تعداد زیادی قابلیت جدید را هم به Snapseed افزود. رابط کاربری جدید ازنظر ظاهری مدرن‌تر، تخت‌تر و مینیمال‌تر شده است. برای نمایش عکس از کل فضای صفحه‌ی نمایش بهره گرفته شده و منوها مخفی هستند. از امکانات اضافه‌شده به نسخه‌ی جدید می‌توان به تاریخچه یا پشته‌ی ویرایش‌ها (Stacks)، کپی ویرایش از عکسی به عکس دیگر، فیلترهای جدید مانند Lens Blur ،Tonal Contrast و Glamour Glow، تغییر پرسپکتیو، قلم روتوش و ماسک (برای اعمال افکت یا تنظیمات به بخشی انتخابی از عکس) اشاره کرد. خوشبختانه ظاهر رابط کاربری و امکانات Snapseed در دو نسخه‌ی اندروید و iOS تا حدودی زیادی یکسان است. بنابراین فارغ از این‌که ما تصاویر و توضیحات را با توجه به کدام نسخه تهیه می‌کنیم شما مشکلی در استفاده از این راهنما نخواهید داشت. بااین‌حال هر زمان سوالی برایتان پیش آمد در مطرح کردن آن در بخش نظرات درنگ نکنید.

با اجرا کردن Snapseed 2 اولین چیزی که خواهید دید یک صفحه‌ی بزرگ با تصویری ساده است. در بالای این صفحه لوگوی Snapseed و در پایین آن دکمه‌ی انتخاب عکس قرار دارد. با لمس دکمه‌ی Open photo اپلیکیشن گالری پیش‌فرض گوشی (نسخه‌ی اندروید) یا میان‌برهایی برای انتخاب عکسی که قصد ویرایش آن را دارید (نسخه‌ی iOS) به نمایش درمی‌آید. در بالاترین بخش میان‌برها فهرستی لغزنده از تمام عکس‌های گوشی یا تبلت وجود دارد تا بتوانید به‌سرعت یکی از عکس‌هایی را که قبلا گرفته‌اید انتخاب کنید. با لمس گزینه‌ی بعدی یعنی Open from Device هم فهرست‌های مختلف عکس‌های موجود در Camera Roll باز خواهد شد. از طریق گزینه‌ی سوم یعنی Camera می‌توانید به دوربین دسترسی پیدا کرده و در لحظه عکسی را گرفته و مستقیما با Snapseed ویرایش کنید. گزینه‌ی آخر یعنی Open latest image همان‌طور که از نامش پیداست آخرین عکس گرفته‌شده را باز خواهد کرد. این گزینه برای زمانی که بلافاصله پس از گرفتن عکسی تصمیم به ویرایش سریع آن دارد مناسب است.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*