پشت بام های سر سبز و حیرت انگیز خانه‌های رویایی

تصاویری از پشت بام سبز در خانه‌هایی حیرت انگیز در کشور های اسکاندیناوی را برای شما کاربران عزیز جمع آوری کرده ایم . این خانه ها به علت موقعیت جغرافیایی که دارند بطور طبیعی به این شکل در آمدند . پوشش این مناطق ، خانه ها را جزئی از خودش کرده است . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید.

 سوئد، نروژ ، فنلاند، جزایر فارو و ایسلند پنج کشور در شبه جزیره ای در شمال اروپا هستند که به آن اسکاندیناوی می گویند . در تمامی این پنج کشور پوشش منطقه  جنگل های کوهستانی با دریاها و دریاچه های کوچک و بزرگ است .

زمانی که به این تصاویر نگاه خواهید کرد شاید این تصور برایتان ایجاد شود که این خانه ها متروکه هستند و کسی در آنها زندگی نمی کند این تصور کاملا اشتباه است .صاحبان این خانه ها فقط اجازده داده اند تا طیبعت کار خودش را انجام دهد سپس آنها پشت بام خانه خود را کمی مرتب تر کرده و از آن محافظت می کنند . آنها حتی بطور سالانه مسابقه و جشنواره ای با عنوان پشت بام سبز دارند . هدف از ساخت این نوع پشت بام ها  حفظ شرایط اکولوژیکی ،حفظ سلامت جسم و روح شهروندان
و ارزش‌های اقتصادی و معنوی آن است .

پوشش سبز روی سقف خانه ها در این منطقه باعث جذب آب می شود و همین عامل هزینه های  گرمایشی را در فصل زمستان کاهش می دهد . از طرفی هم باعث بهبود تهویه در تابستان خواهد شد و این یعنی یک عایق تماما بی کم و کاست از دل طبیعت .

ما امروزه از بام سبز با هدف سلامتی زیست محیطی اقتصادی و در رابطه با بهبود مدیریت اصلاح فاضلاب سطحی در شهر استفاده می کنیم و البته مسئله زیبایی شناسی هم در این موضوع بی تاثیر نیست .

با هم در خانه عکس تصاویری از پشت بام سبز در خانه‌هایی حیرت انگیز را مشاهده می کنیم.

 

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*