گرفتن عکس سلفی به قیمت شکسته شدن مجسمه قرن هجدهمی موزه لیسبون

گرفتن عکس سلفی به قیمت شکسته شدن مجسمه قرن موزه لیسبون تمام شد. یک توریست برزیلی در حالی که می خواست با یک مجسمه قرن هجدهمی عکس سلفی بیاندازد باعث شکستن و از بین رفتن این اثر باارزش تاریخی شد. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با خانه عکس همراه شوید.
عکس سلفی که چند سالی است به عنوان یکی از عوامل مرگ شناخته می شود حالا باید از آن به عنوان یکی از عوامل تخریب آثار باستانی نیز یاد کرد . سنت مایکل نام مجسمه ای است که در اثر سهل انگاری یک توریست از بین رفت این مجسمه در موزه ملی هنر های باستانی شهر لیسبون پرتغال قرار دارد.

لیسبون پایتخت و بزرگ‌ ترین شهر کشور پرتغال است که شهری مدرن و مبتنی بر اصول شهرسازی محسوب می‌شود. این اتفاق تلخ در روز یکشنبه در حالی که بازدید از این موزه رایگان بود به وقوع پیوست و تصاویر آن به سرعت توسط «نونو میگل رودریگز» در فضای مجازی پخش شد.

رودریگز زمانی که این مجسمه شکسته را دید حیرت زده از آن عکس گرفت و تصاویر را در دنیای مجازی در دید عموم قرار داد.

رئیس این موزه می گوید:

سال هاست که من در این موزه مشغول فعالیت هستم و در تمام این دوران با چنین اتفاقی مواجه نشده بودم.

خوزه آلبرتو سِئابرا کاروالهو از دست دادن این مجسمه را اتفاقی نادر و بسیار ناراحت کننده می داند که می تواند اعتبار سال های کاری او را خدشه دار کند.گردشگر برزیلی در اظهارات خود بیان داشته که بخاطر سلفی گرفتن با این مجسمه سبب شکستن آن نشده بلکه زمانی که او مشغول عکس گرفتن با سایر مجسمه ها بوده بصورت غیر عمدی با این مجسمه برخورد کرده و افتادن مجسمه بر روی زمین سبب شکسته شدن آن شده است. قرار است تا زمان مشخص شدن علت اصلی شکستگی هویت او آشکار نگردد.

مجسمه شکسته شده عتیقه بسیار با ارزشی بود که به دلیل زیبایی، کم‌یابی، شکل خاص، کاربرد و احساسات انسانی مربوط بدان و دیگر ویژگی هایش مورد توجه است. به طور معمول شیئی عتیقه شمرده می‌ شود که دست کم صد سالی دیرینگی داشته‌ باشد. اما این این مجسمه در حداقل ترین حالت 200 سال قدمت دارد و با حساسیت ویژه ای در موزه ملی لیسبون نگهداری می شده است.

با هم در خانه عکس تصاویری از مجسمه سنت مایکل که به علت گرفتن عکس سلفی شکسته شد  را تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*