۵ دلیل خوب برای اضافه کردن افراد به عکاسی منظره

آیا به دنبال راهی برای رنگ و لعاب دادن به عکاسی منظره خود هستید؟ بسیاری از اوقات وقتی که ما به ایجاد عکس های منظره عالی فکر می کنیم، هیچ تلاشی برای گنجاندن افراد در آن تصاویر نمی کنیم. گاهی اوقات ما حتی مدت زمان طولانی منتظر می مانیم تا گردشگران (یا عکاسان دیگر) از دید ما خارج شوند. در بسیاری از اوقات این بهترین روش برای عکاسی از یک منظره است، اما گاهی اضافه کردن یک عنصر انسانی به یک صحنه می تواند باعث ایجاد یک عکس عالی شود. در این مطلب خانه عکس به پنج دلیل برای اضافه کردن افراد به عکس های منظره اشاره خواهیم کرد. با خانه عکس همراه شوید.

1 گفتن یک داستان

اضافه کردن یک فرد به عکس منظره تان می تواند به داستان سرایی تصویر شما کمک کند. افراد، یا حتی یک فرد تنها، ممکن است به منظره شما رمز و راز و ماجراجویی اضافه کرده، و باعث شوند که بیننده شما در مورد این که شخصی که در عکس شماست کیست، چیست و چرا هست متعجب شود. وقتی که بینندگان شما این سوالات را می پرسند، چشمان آنها با تصویر درگیر خواهد ماند، و این عکس را جذاب تر می کند. عکسی از یک فرد که در مقابل یک رشته کوه بزرگ ایستاده است، ممکن است باعث شود بیننده تعجب کند که آن فرد در آنجا چه می کند. اگر آن شخص یک کوله پشتی و یک عصا داشته باشد، بیننده ممکن است تصور کند که او قصد دارد کوهنوردی کند. یا شاید آن شخص در عکس شما یک تفنگ با خود حمل می کند و لباس استتار پوشیده است، که باعث می شود بیننده تصور کند که یک شکارچی دارد در جستجوی ماجراجویی به سمت جنگل می رود. یک فرد می تواند سوژه تصویر باشد یا با منظره تصویر ارتباط برقرار کند؛ اما در هر صورت، اگر آن شخص متناسب با داستان تصویر باشد، منظره شما نظر بیننده را جلب خواهد کرد و عکس یک داستان موفق خواهد گفت.

2 ترکیب بندی

قرار دادن یک یا چند فرد در یک تصویر در فضای منفی می تواند به منظره شما تعادل ببخشد. یک فرد در پس زمینه، یا در وسط مسیر در صحنه شما، به ایجاد یک حس عمق در تصویر کمک خواهد کرد. هنگامی که شما فرصت قرار دادن یک فرد را داشتید، مراقب باشید که آنها را طوری در تصویر قرار دهید که بیننده را به داخل تصویر بکشد. سوژه خود را در یک طرف کادر قرار دهید، ترجیحا بر اساس قانون یک سوم، درحالیکه روی سوژه به سمت فضای باز باشد. این که یک شخص رو به سمت خارج از تصویر شما داشته باشد یا به آن سمت نگاه کند، تقریبا هیچ وقت ایده خوبی نیست، چون این کار باعث می شود که چشم بیننده به جای کاوش عکس به طور کامل، تصویر را رها کند. با این وجود، در هر قانون ترکیب بندی استثنائاتی نیز وجود دارند که جواب خواهند داد. دانستن قوانین ترکیب بندی، این که چه زمانی باید از آنها استفاده کرد، و چه زمانی باید آنها را شکست، هنگام اضافه کردن یک فرد به تصویرتان به شما کمک خواهد کرد.

3 مقیاس اندازه

اضافه کردن یک انسان به یک تصویر راه خوبی برای نشان دادن اندازه و مقیاس اشیاء در تصاویر شماست. بدون حضور یک فرد در بسیاری از تصاویر، اشیائی مانند درختان و صخره ها ممکن است فاقد یک حس مقیاس باشند. اضافه کردن یک فرد بلافاصله یک نقطه مرجع و مقیاس نسبت به منظره به بیننده شما می دهد.

4 درام و هیجان

بصورت سیلوئت نشان دادن یک نفر در مقابل غروب آفتاب یا یک نمای از پشت نورپردازی شده دیگر، مثال کاملی است از این که یک فرد چطور می تواند به ایجاد یک تصویر دراماتیک تر کمک کند. حتی ساده ترین مناظر نیز می توانند با اضافه کردن افراد به تصویر جالب تر و هیجان انگیزتر شوند. عکاسی از زوجی که دست یکدیگر را گرفته اند، درحالیکه با منظره تعامل برقرار می کنند، می تواند یک درام عاشقانه به تصویر شما اضافه کند.

یک عکس موفق به یک نقطه کانونی نیاز دارد، نقطه ای که چشم بیینده را به خود جلب کند، و با اضافه کردن افراد می توان به این هدف دست یافت. اضافه کردن یک نقطه جذاب می تواند یک منظره خسته کننده را به یک منظره چشمگیر و قابل توجه تبدیل کند. بسیاری از مناظر ویژگی های طبیعی یا ساختمان هایی به عنوان یک نقطه تمرکز دارند، اما اضافه کردن یک فرد گاهی اوقات می تواند یک تصویر بسیار جالب تر ایجاد کند. همانطور که قبلا ذکر شد، گاهی اوقات شما ممکن است در پیش زمینه منظره خود فضای منفی ای داشته باشید، که با اضافه کردن یک فرد به صحنه خود، آن فضای منفی پر شده، و تصویر شما از تعادل بهره مند خواهد شد. شخص داخل تصویر شما به عنوان یک نقطه کانونی، می تواند سوژه صحنه، یا یک مکمل برای منظره شما باشد.

نکته: هنگام اضافه کردن یک یا چند نفر به منظره خود، سعی کنید چهره های آنها را نامعلوم و مبهم نگه دارید. این کار به بیننده اجازه خواهد داد تا خودش را به جای شرکت کنندگان در عکس تصور کند.

در انتها

این احتمال وجود دارد که به تنهایی برای عکاسی منظره به یک منطقه بکر سفر کنید، در این صورت می توانید خودتان آن شخص داخل عکس منظره باشید. دوربین خود را بر روی یک سه پایه قرار داده، تایمر را تنظیم کنید، سپس در محل از پیش تعیین شده داخل کادر قرار گیرید. دفعه بعد که مشغول عکاسی از یک منظره بودید، به دنبال فرصت هایی برای اضافه کردن یک یا چند نفر به یکی از تصاویر خود بگردید، و ببینید آیا نتایج را دوست دارید یا نه. شما ممکن است از تفاوتی که می بینید شگفت زده شوید.

بسیاری از منظره ها به اندازه کافی قوی هستند که به تنهایی برجسته باشند، اما اگر تصویر شما به کمی رنگ و لعاب نیاز دارد، اضافه کردن یک انسان را امتحان کنید. نظر شما در مورد اضافه کردن عنصر انسانی به عکس های منظره چیست؟ لطفا در بخش دیدگاه ها، پایین این صفحه، برایمان بنویسید.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*