3500 کیلومتر سفر برای تماشای شفق قطبی

3500 کیلومتر سفر تنها برای تماشای شفق قطبی  کار خاصی است که خیلی از ما ممکن است حتی برای کار های خیلی مهم تر هم انجام ندهیم . دیمون بکفورد به همراه همسرش میکا ، برای ثبت یکی از زیباترین و دل انگیزترین پدیده های طبیعی ، یعنی شفق قطبی مسافتی 3500 کیلومتری را از فنلاند به سوی نروژ طی کردند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس  همراه باشید .
زمستان بهترین فصل برای تماشای شفق قطبی است . جلوه نور در آسمان تیره بطور متراکمی شفاف می‌شود. اما با تمام این زیبایی ها سرمای شدید زمستان در انتظار بکفورد و میکا بود . آن ها تنها توانستند برای یک شب در یک کمپ قدیمی بمانند و بقیه شب ها در یک چادر سرد می خوابیدند .

دیمون بکفورد در این رابطه میگوید :

ما به یک تعطیلات پر خرج در هتلهای پنج ستاره نرفته بودیم اما بیشتر اوقات به نظر می رسید که شب را در یک هتل پنج میلیارد ستاره ای پشت سر گذاشته ایم.

تماشای شفق قطبی ، تجربه‌ ای فوق‌ العاده و رویایی است که هر ساله ، گردشگران را از نقاط مختلف دنیا از مسافت‌ های بسیار طولانی به سوی نقاطی از زمین می‌ کشاند که این پدیده‌ی طبیعی شگفت‌ انگیز را به خوبی به نمایش می‌ گذارند.

شفق‌ های قطبی نور های زیبایی هستند که به طور طبیعی در آسمان دیده می‌شوند. که معمولاً در شب و در عرض‌های جغرافیایی قطبی به چشم می‌خورند . در این زمان آسمان تابان می‌شود و نقش هایی با رنگها و شکلهای گوناگون و جذاب شکل می گیرد که گاهی به شکل کمان یکنواخت و ساکن یا تپنده است و گاهی نیز شمار زیادی پرتو با طول موج های متفاوت ، که همانند پرده‌ها و نوارها بازی می‌کنند و پیچ و تاب می‌خورند. علاوه بر نروژ کشورهای دیگری همچون : گریلند ، کانادا ، آلاسکا و سوئد نیز هستند که بهترین مقاصد برای دیدن شفق قطبی در دنیا هستند ، مقاصدی که شاید کمی دور باشند اما برای کسی که دیدن این نورهای رنگی در آسمان آرزویش است ، مسافت معنا ندارد.

با هم در خانه عکس تصاویر دیدنی از شفق قطبی را تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*