جنگنده روسی سوخو تی ۵۰ مدل PAK-FA
جنگنده روسی سوخو تی ۵۰ مدل PAK-FA

تصاویری دیدنی از جنگنده روسی سوخو تی ۵۰ مدل PAK-FA

جنگنده روسی سوخو تی ۵۰ مدل PAK-FA  در مقایسه با رقبای آمریکایی خود که مدعی فناوریهای پیشرفته هستند، چیزی کم ندارد. به عبارتی دیگر هواپیمای روسی سوخو تی-۵۰ مدل PAK-FA یکی از قدرتمندترین جنگنده‌های نظامی در جهان محسوب می‌شود و از آن می‌توان به عنوان رقیب توانمند برای پنجمین نسل هواپیماهای جنگنده آمریکایی از جمله لاکهید مارتین اف-۲۲ و اف ۳۵ یاد کرد.در ادامه با خانه همراه شوید.

این پرنده روسی مانند اف-۲۲ آمریکایی می‌تواند برای مدت طولانی به صورت فراصوتی پرواز کند و گفته می‌شود که سرعت آن از ۱٫۵ ماخ هم بیشتر است. ماخ در اصل به معنی نسبت سرعت یک جسم به سرعت صوت در محیط پیرامون آن است و بر اساس قوانین فیزیک، سرعت یک هواپیما در بیشترین حالت نمی‌تواند از ۲ ماخ تجاوز کند. به همین خاطر سوخو تی ۵۰ مدل PAK-FA یکی از سریع‌ترین هواپیماهای ساخت بشر محسوب می‌شود.

پیش‌بینی شده است مدل بعدی سوخو تی ۵۰ مدل PAK-FA با موتور جدیدی که Izdeliye 30 سال ۲۰۲۰ در اختیار ارتش روسیه قرار بگیرد. لازم به ذکر است که این جت روسی سیستم جست‌وجوگر مادون قرمز و قابلیت‌های ردیابی هوشمند را برای رادارها و سیستم‌های الکترونیکی خود در اختیار گرفته است و از این نظر هم یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های آسمانی محسوب می‌شود.

با هم در خانه عکس تصاویری از جنگنده سوخو تی ۵۰ مدل PAK-FA را تماشا می کنیم.

منبع: میهن پست

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*