حباب های متان در سیبری
حباب های متان در سیبری

گودال های عظیم و ترسناکی که حباب های متان در سیبری ایجاد کرده اند ؟

سال گذشته زمین شناسان در جزیره “بلی” کشور روسیه موفق به کشف حباب های متان در زیر زمین شدند. این حباب ها که حالت ارتجاعی دارند همانند ژله زیر زمین می لرزند و اکنون طبق گفته محققان ممکن است هر لحظه منفجر شوند . در ادامه با خانه عکس همراه شوید .

حباب های متان که در زیر زمین کشف شده اند یکی از عجیب ترین اکتشافات زمین شناسان در سال گذشته محسوب می شود . در ابتدا تنها ۱۵ مورد از این حباب ها کشف شده بود اما پس از انجام تحقیقات گسترده تر زمین شناسان متوجه شدند که تعداد حباب های متان در این منطقه بیش از ۷ هزار عدد است . البته این محققان هنوز موفق به کشف دلیل ایجاد این حباب ها نشده اند اما آن ها تصور می کنند علت ایجاد حباب های متان گرمای زمین و ذوب پرمافراست است . در حقیقت محققان معتقد اند با گرم تر شدن زمین پرمافراست بیشتری ذوب شده و کربن ذخیره شده در آن منتشر می شود به این ترتیب میکروب‌ های بستر گودال‌ ها متابولیزه شده و متان بصورت حباب زیر سطح زمین پدید می آید .

با این حال محققان شکل گرفتن گودال‌ های عظیم و چاله‌ هایی را که در سراسر سیبری ایجادشده‌ اند؛ به این حباب‌ ها نسبت می‌ دهند. درواقع تصاویر جدید منتشر شده از این ناحیه سیبری نشان می‌ دهد، هزاران حباب مشابه در این نواحی وجود دارد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*