زیباترین ایستگاه های مترو
زیباترین ایستگاه های مترو در شهر مسکو

زیباترین ایستگاه های مترو در شهر مسکو کشور روسیه

شهر مسکو یکی از زیباترین شهرهای کشور روسیه به شمار می آید اما ما در این مطلب قصد داریم زیباترین ایستگاه های مترو این شهر را برای شما کاربران عزیز معرفی کنیم . در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با خانه عکس همراه شوید .

زیباترین ایستگاه های مترو شهر مسکو که در این مطلب برای شما آماده کرده ایم همگی از قدیمی ترین خطوط متروی جهان بشمار می آیند. در این ایستگاه ها از نقش های برجسته،مجمسه های برنزی، حاشیه های زینتی، موزاییک های رنگی، سنگ های مرمر  و شیشه های رنگی استفاده شده که زیبایی آنها را دو چندان کرده است . پیش از این نیز در خانه عکس نگاهی به عکس های زمستانه  شهر مسکو داشتیم که پیشنهاد می کنم این مطلب را نیز از دست ندهید .

مسکو یا ماسکو  پایتخت و پرجمعیت‌ ترین شهر و واحد فدرالی روسیه است. بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۰ پرجمعیت‌ ترین شهر قاره اروپا و ششمین شهر پرجمعیت دنیا محسوب می شود. این شهر از مهم ترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا محسوب شده و با ۱۱ میلیون و ۵۰۳ هزار نفر جمعیت در سرشماری سال ۲۰۱۰ پرجمعیت‌ ترین شهر قاره اروپا و ششمین شهر پرجمعیت دنیاست. این شهر در کنار رودخانه مسکو و در ناحیه مرکزی فدرالی در روسیه اروپایی واقع شده‌است. کاخ کرملین، قلعه‌ای باستانی در این شهر است که محل زندگی رئیس‌جمهور روسیه و استقرار قوه مجریه این کشور است. این شهر در دوران اتحاد جماهیر شوروی نیز پایتخت آن کشور بود.

متروی مسکو سامانه قطارهای شهری کلان‌ شهر مسکو است. متروی مسکو با داشتن ۱۲ خط فعال، ۱۸۰ ایستگاه و مسیری به طول ۲۹۸ کیلومتر، یکی از قدیمی‌ترین خطوط متروی شهری در جهان است. متروهای این شهر بسیار عمیق هستند و پله برقی‌ هایی به طول بیش از ۱۰۰متر مردم را حمل می‌ کنند.

در کنار جاذبه های گردشگری متنوع و قلعه باستانی کرملین که امروزه محل زندگی رئیس‌ جمهور روسیه و استقرار قوه مجریه این کشور است، از ویژگی های جالب و دیدنی شهر مسکو باید به سیستم متروی قدیمی با قدمتی حدود یکصد ساله اشاره کرد. شاید بتوان گفت زیباترین ایستگاه های مترو جهان در این شهر قرار دارد. این سیستم زیرزمینی با داشتن بیش از ۱۸۵ ایستگاه و جا به جایی بیش از ۷ میلیون نفر در روز یکی از بزرگ ترین سیستم های متروی شهری در دنیا محسوب می شود. جالب است بدانید عمیق ترین تونل مترو جهان نیز در این شهر قرار دارد .

باهم در خانه عکس تصاویری از زیباترین ایستگاه های مترو در شهر مسکو را تماشا خواهیم کرد.

 

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*