محمد علی کلی

بهترین عکس‌های محمد علی کلی

محمد علی کلی دیروز در سن 74 سالگی و بر اثر بیماری پارکینسون در بیمارستان فونیکس در آمریکا در گذشت . حالا ما تعدادی از بهترین و زیبا ترین عکس های او را از گذشته های دور تا به امروز برای شما جمع آوری کرده ایم . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید .

شاید کمتر کسی در دنیا پیدا شود که نام محمد علی را به عنوان برترین بوکسور جهان نشنیده باشد . او قهرمان سه دوره مسابقات بوکس سنگین وزن در جهان بوده است . او مجبور شد هفت بار از عنوان قهرمانی اش در مقابل بوکسور های سرسخت آمریکایی دفاع کند .

او در سال 1964 تحت تاثیر سخنان مالکوم ایکس قرار گرفت و به دین اسلام روی آورد . مالکوم ایکس یکی از چهره های فعال مسلمان در زمینه حقوق سیاه پوستان بوده است . گفته می شود محمد علی بعد از کسب مدال طلا در المپیک زمانی که در رستورانی به دلیل سیاه پوست بودنش به او توهین شد به گروهی از مسلمانان سیاه پوست پیوست و همین باب آشنایی محمد علی با اسلام بود .نام کامل او قبل از مسلمان شدنش کاسیوس مارسلوس کِلِی، جونیور  بود که بعد از آن نام کوچک خود را به  محمد و نام فامیلش را به علی تغییر داد .اما در ایران همچنان به نام محمد علی کلی شناخته می شود .

محمد علی در سال 1372 به ایران سفر کرد و از نمایشگاه کتاب در آن سال دیدن کرد . او حتی حق فروش کتاب خاطرات خودش که به فارسی ترجمه شده بود را از نویسنده کتاب درخواست کرد . اما نویسنده برای او توضیح داد که میزان تیراژ کتاب بسیار پایین است و مسئولین فدارسیون بوکس از کتاب حمایتی نکرده اند پس نمی تواند حق فروشی دهد . محمد علی هم با این توضیحات قانع شد و دیگر اصراری نکرد .

محمد علی همچنین جملات قصار زیبایی را از خود به جای گذاشته که تعدادی از آنها را برای شما ارائه خواهیم کرد.

  • روزهایت را نشمار، روی روزهایت حساب باز کن.
  • هر روز طوری زندگی کن که انگار آخرین روز زندگی‌ات است، زیرا سرانجام روزی وقت رفتن خواهد رسید.
  • همانند پروانه در آسمان شناور باش و مثل زنبور نیش بزن.
  • از هر لحظه تمرین کردن متنفرم اما به خودم گفته‌ام که دست از تمرین نکش، این سختی را به جان بخر تا باقی عمر خود را به عنوان یک قهرمان زندگی کنی.
  • قهرمانان در باشگاه‌های ورزشی متولد نمی‌شوند. قهرمانان از رویا، آرزو و دید درون‌شان به وجود می‌آیند. آنها باید مهارت و اراده داشته باشند ولی در این بین اراده ورزشکار باید از مهارتش قوی‌تر باشد تا تبدیل به قهرمان شود.
  • فقط یک مرد می‌داند که چیزی شبیه به شکست می‌تواند روحیه را از از عرش به فرش برساند و تنها  یک پیروزی است که می‌تواند مجددا روحیه را به اوج بازگرداند.

با هم در خانه عکس تصاویری از بهترین عکس‌های محمد علی کلی  را  تماشا می کنیم.

 

درباره

یک دیدگاه

  1. زیاد جالب نبود،کلا من از ورزشکارای خشن که رقیباشونو خورد میکنن خوشم نمیاد….من بشدت از خشونت حالا به هر دلیلی مخالفم.☹

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*