تشخیص سن سنگ‌ها

تشخیص سن سنگ‌ با کمک دستگاه Jller

تشخیص سن سنگ‌ها با کمک این دستگاه جدید امکان پذیر شده است . نام این دستگاه Jller است که می تواند سنگ ها را بر اساس سن زمین شناسیشان دسته بندی کند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید .

همانطور که در تصاویر می توانید مشاهده کنید تمامی سنگ ریزه ها روی یک صفحه سفید رنگ بزرگ ریخته خواهند شد سپس دستگاه با کمک اسکنر فوق العاده قدرتمندی که دارد سن هر سنگ ریزه را مشخص کرده و آن را در کنار بقیه سنگ های هم سن و سالش قرار خواهد داد .

دستگاه تشخیص سن سنگ‌ها  با کمک سیستم بینایی کامپیوتری با همان Computer vision  کار می کند. بینایی کامپیوتر یکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر است که شامل روش‌های مربوط به دستیابی تصاویر، پردازش، آنالیز و درک محتوای آن‌ها است. معمولاً این پردازش‌ها تصاویر تولید شده در دنیای واقعی را به عنوان ورودی دریافت و داده‌هایی عددی یا سمبلیک را به عنوان خروجی تولید می‌کنند، مانند در شکل‌هایی از تصمیم‌گیری.یکی رویه‌های توسعهٔ این شاخه بر اساس شبیه‌سازی توانایی بینایی انسان در رایانه است.

در Jller  تصویر هر سنگ پردازش شده  و مکان قرار گرفتن هر کدام  از آن ها روی صفحه سفید تعیین می شود . سپس پردازشگر با کمک اطلاعات مشخص شده از هر سنگ که شامل رنگ و هیستوگرام آن  مثل  لایه ها و خطوط روی سنگ است ،  تعیین می کند که هر سنگ در کدام دسته جای می گیرد . این سیستم بسیار دقیق عمل می کند اما مدت زمان دسته بندی بسیار زیاد است چراکه این عملیات بصورت تک به تک انجام می گیرد .

 ساخت دستگاهی مثل  Jller تنها بخشی از یک پروژه  در زمینه زمین شناسی تاریخی است که در آن  سنگ ریزه ها از بستر رودخانه هایی خاص جمع آوری شده و این دستگاه آنها را براساس سن زمین شناسیشان طبقه بندی می کند.

با هم در خانه عکس تصاویری از تشخیص سن سنگ‌ها با کمک Jller  تماشا می کنیم.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*