تصاویری که به شکل طنز، آنارشیسم را معرفی می کند !

تصاویری که به شکل طنز آنارشیسم را معرفی می کند .در این مطلب حدودا پانزده عکس که در دهه های مختلف با هدف حمایت از آنارشیسم در قالب طنز منتشر شده و سر و صدای زیادی داشته اند را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه یا خانه عکس همراه باشید .

بصورت کلی باید بدانی که اقتدارگریزی  یا آنارشیسم در زبان سیاسی به معنای نظامی اجتماعی و سیاسی بدون دولت، یا به طور کلی جامعه‌ای فاقد هرگونه ساختار طبقاتی یا حکومتی است. آنارشیسم برخلاف باور عمومی، خواهان «هرج و مرج» و جامعهٔ «بدون نظم» نیست، بلکه همکاری داوطلبانه را درست می‌داند که بهترین شکل آن ایجاد گروه‌های خودمختار است. طبق این عقیده، نظام اقتصادی نیز در جامعه‌ای آزاد و بدون اجبارِ یک قدرت سازمان‌یافته بهتر خواهد شد و گروه‌های داوطلب می‌توانند بهتر از دولت‌های کنونی از پس وظایف آن برآیند. آنارشیست‌ها به طور کلی با حاکمیت هرگونه دولت مخالفند و دموکراسی را نیز استبداد اکثریت می‌دانند (که معایبش کمتر از استبداد سلطنتی است).

قدیمی ترین تصویر این مجموعه برای دهه 1950 است که فرد سیاه پوستی در زیر تابلویی که روی آن نوشته اینجا محدوده سفید پوستان است با خیال راحت  ایستاده است .

در بقیه عکس ها هم دقیقا همین روند تکرار  شده . افرادی در کنار تابلو هایی که یک قانون را بیان می کند دقیقا ضد آن را انجام می دهند خب قطعا این مسئله تا حدی خنده دار است اما در برخی موارد هم ممکن است باعث به خطر افتادن فرد شود . البته نباید فراموش کنیم که به وضوح در برخی عکس ها هم مشخص است که افراد قصد اعتراض به آن تابلو یا به قانون آن مکان را داشته اند .برخی دیگر هم تنها از عنوان تابلو یا قانون استفاده کرده و یک تصویر بامزه گرفته اند .

با هم در خانه عکس تصاویری که به شکل طنز آنارشیسم را معرفی می کند  را  تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*