ابرماه

تصاویر شگفت انگیز از واقعه نجومی ابرماه در سراسر جهان

تصاویر شگفت انگیز از ابرماه در سراسر جهان که طی یک قرن گذشته بی سابقه بوده را در این مطلب تماشا خواهید کرد . دیشب ماه در نزدیک ترین فاصله نسبت به زمین قرار گرفته بود و از خود چهره ای بزرگتر و جذابتر برای ما به نمایش گذاشت . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس  همراه باشید .

همانطور که می دانید کره ماه تنها قمر زمین است و با بازتاب نور خورشید در هنگام شب زمین را تا حدی روشن می کند . این کره کوچک بسیار زیبا در هر  ۲۷ روز و ۷ ساعت و ۴۳ ثانیه یک بار به دور زمین می چرخد اما حرکت او بصورت بیضی شکل است .

با این حساب در هر ۴۱۲ روز  کره ماه یکبار در نزدیک ترین فاصله نسبت به زمین قرار می گیرد اما این  کره در این روز  همیشه در حالت بدر قرار ندارد . آخرین باری که ماه در نزدیک ترین فاصله اش به زمین در حالت بدر قرار داشت ۷۰ سال پیش بود و جالب است بدانید این اتفاق حداقل تا ۱۱ سال آینده نیز تکرار نخواهد شد .

هنگامی که ماه به نقطه مقابل زمین نسبت به خورشید می‌ رسد و یا به عبارت دیگر فاصله زاویه‌ ای ماه و خورشید ۱۸۰ درجه می‌شود، تمام قرص ماه روشن به نظر می‌رسد که این پدیده بدر نامیده می‌شود.

البته باید گفت که ماه در هر ۴۱۲ روز یکبار هم به فاصله  ۴۰۵ هزار و ۵۵۴ کیلومتری از سطح سیاره زمین می رسد که در این حالت ما میکروماه را در آسمان مشاهده خواهیم کرد .

شب گذشته بسیاری از عکاسان و علاقمندان به عکاسی به پشت بام ها ، طبیعت و یا خیابان ها رفته و تصاویر شگفت انگیزی را از supermoon  و یا همان ابرماه ثبت کردند . این تصاویر از ابرماه از سراسر جهان تهیه شده و هر کدام جذابیت ویژه ای دارند .

با هم در خانه عکس تصاویر شگفت انگیز از ابرماه در سراسر جهان را تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*