کرم های شب تاب

درخشش کرم های شب تاب در غار‌های نیوزلند

درخشش کرم های شب تاب در غار های نیوزلند می خواهد ثابت کند که این کشور به اندازه ای که در روی زمین زیبا و جذاب است در زیر سطح زمین هم جاذبه های فوق العاده ای  دارد . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید.

منطقه واتوما در نیوزلند به علت داشتن غار های زیاد در سراسر جهان بسیار مشهور است .در غار های آهکی این منطقه یکی از جادویی ترین حشرات روی زمین زندگی می کند و آن کرم شب تاب است .

تصور کنید در یک محیط کاملا بسته و تاریک نور کرم های شب تاب چه زیبایی فوق العاده ای می تواند خلق کند . حالا به این تصاویر تهیه شده توسط شان جفرز نگاهی بیاندازید او در یک سال گذشته تمام وقت خود را صرف عکاسی از محیط داخل غار با کرم های شب تاب کرده است .او برای تهیه این عکس ها با یک سه پایه وارد آب سرد شده و روزانه بین شش تا هشت ساعت عکاسی می کرده و در پایان چنین آثاری را خلق کرده که به گفته خودش ارزش این سختی ها را داشته است.

غار ویتومو گلو ورم در سال ۱۸۸۷ کشف شد و دو سال بعد به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی شد .زمانی که  کرم های شب تاب داخل این غار ها را روشن می کنند به نظر می آید وارد دنیای ستارگان شده ایم و بین کهکشان ها هستیم.

بطور کلی کرم های شب تاب دارای نور فسفرسنت هستند . بعضی از آنها  نور آبی رنگ از خود ساتع کرده و بعضی دیگر نور سبز رنگ می دهند چنین نور هایی در داخل غار یک فضای سورئال و رویایی را برای عکاسان و بازدیدکنندگان ایجاد کرده است .

با هم در خانه عکس تصاویری از درخشش کرم های شب تاب در غار‌های نیوزلند  را  تماشا می کنیم.

منبع : mihanpost

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*