حیوانات کاغذی

رنگ آمیزی حیوانات در کادرهای کاغذی جالب !

استفاده از طبیعت در رنگ حیوانات کاغذی نام پروژه ای است که نیوکلای تولستای هنرمند روسی روی آن کار می کند . او در این پروژه تصویر یک حیوان را روی کاغذ برش داده و سپس با استفاده از طبیعت آن را رنگ می کند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید.

نیوکلای تولستای که خود را یک هنرمند ، روزنامه نگار و دوست دار کتاب معرفی کرده ، قصد دارد تا در این پروژه هنر شابلون زنی را با عکاسی و طبیعت ترکیب کند .  او در مورد این تصاویر از آثارش چنین توضیح می دهد . من ابتدا با هنر شابلون زنی تصویر یک حیوان را روی کاغذ برش میزنم و سپس با توجه به نوع و جنس آن حیوان یک رنگ مناسب از طبیعت را برای او انتخاب می کنم و در آخر هم کاغذ طراحی شده در جلو رنگ انتخاب شده از طبیعت قرار می گیرد و عکاسی انجام خواهد شد .

او بسیار هنرمندانه و هوشمندانه رنگ این حیوانات کاغذی را انتخاب می کند . مثلا برای تصویر یک جوجه از کیوی استفاده کرده و پرز های این میوه را روی سایه تصویری از جوجه قرار داده است و یا مثلا برای رنگ روی شابلون پروانه از یک گل بنفش رنگ که کاملا متقارن است و رنگ شاد و جذابی هم دارد استفاده کرده است .

هنر شابلون زنی از قرن شش در چین آغاز شده و هنری بسیار جالب و تا حدی سخت است . جالب است بدانید این هنر از قرن شانزده یا هفده وارد اروپا شده البته در اروپا هنر شابلون زنی بیشتر بصورت صنعت به کار گرفته می شود . اما ابتدا کاغذ در قرن 11 توسط عرب ها وارد اروپا شد  و حدود شش قرن طول کشید تا هنرمندان روی کاغذ چنین هنری را به کار بگیرند .

با هم در خانه عکس تصاویری از استفاده از طبیعت در رنگ حیوانات کاغذی  را مشاهده می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*