زنبق دریایی

زنبق دریایی یا Feather Star در سواحل بالی در تایلند کشف شد

موجود زیبایی به اسم  زنبق دریایی چندی پیش توسط یک غواص در سواحل بالی در تایلند کشف شد.این غواص در حین تصویربرداری در زیر آب موفق به ثبت تصاویری از این موجود زیبا و حیرت آور نمود که نیمی پرنده و نیمی ماهی است که در کنار صخره های مرجانی و در اعماق دریا دیده شده است.

زنبق دریایی از خانواده ستاره  دریایی  و جوجه تیغی دریایی است.هر سه این موجودات به خانواده بزرگتری تعلق دارند که در یک ویژگی منحصربفرد و جالب مشترک اند ، و آن هم داشتن بازو های بسیار زیاد است .

دنیای زیر آب همواره برای بشر بسیار جالب و هیجان انگیز بوده است بطوریکه مشاهده هر کدام از آنها برای انسان باعث شگفتی خواهد شد . اینبار کشف گونه جدیدی از زنبق دریایی که نام لاتین آن Feather Star است باعث شگفتی دیگری برای محققین شده است . زنبق دریایی از خانواده خارپوستان  است . این موجودات از میلیون ها سال پیش در دریا بودند و در حال حاضر فقط از فسیل هایشان قابل شناسایی و دسته بندی هستند چرا که بسیاری از گونه های هم خانواده آنها منقرض شده اند.

زنبق دریایی تازه کشف شده برخلاف دیگر گونه های خانواده خارپوستان در زمانی که هنوز بالغ نشده است و به رشد کامل نرسیده ، توسط ساقه ای به کف اقیانوس  می چسبد که در نگاه هر ببینده ای شبیه به یک گل می ماند. ولی وقتی که به رشد کامل رسید و بالغ شد خود را از ساقه جدا می کند و در آب شناور می شود.

جالب است بدانید دلیل اینکه زنبق دریایی را Feather Star می نامند در وجود اندام های بسیار ریز و زیاد در بازوهایش است که شبیه به پر می باشند و این ویژگی منحصر بفرد در گونه های هم خانواده این موجود دیده نمی شود . زنبق دریایی از این بازو های پر مانند جهت شکار موجودات ریز دریایی به عنوان طعمه استفاده می کند.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*