حشرات
ساخت حشرات زباله

ساخت حشرات از زباله های بازیافتی

ساخت حشرات ،پروانه ها و حتی گل های زیبا از مواد بازیافتی در حالی توسط هنرمند بریتانیایی به زیبایی هر چه تمامتر انجام می شود که وی سال ها قبل تصمیم گرفته بود که با بازیافت زباله هایی همچون کاغذ، سیم و نخ و تبدیل آن ها به حشرات ،پروانه ها و موجودات ریز بتواند به سهم خود برای کمک به محیط زیست کاری انجام داده باشد.در ادامه با خانه عکس همراه شوید.

ساخت حشرات مزیت های خود را داشته که در این میان این هنرمند بریتانیایی می گوید :

در حال حاضر مجموعه ای از 100 نمونه حشرات ریز و پروانه ها را ساخته و در کلکسیون نگهداری می کنم طوری که با ساخت مداوم آن ها روز به روز به تعدادشان در این کلکسیون اضافه می کنم. این حشرات به ظاهر ساده طرفدار های خود را دارند و بخصوص از طرف دوستداران محیط زیست مورد استقبال خاصی قرار گرفته اند، زیرا هم زباله ها به بازیافت می رسند و هم محیط زیست از گزند کلکسیون دارهای حشره دوست در امان خواهند ماند.

ساخت حشرات و پروانه ها توسط این هنرمند تماما با دست انجام می گیرد که آماده سازی هر کدام از آن ها 3 الی 5 ساعت زمان می برد. چرا که باید طرح اولیه هر کدام آن ها ترسیم و سپس بدنه اصلی دست ها پاها و حتی پرز های آن ها را قبل از ساخت بر روی کاغذ پیاده سازی شود و سپس توسط ابزار مخصوص، برش و  سپس سرهم بندی می شوند.

توجه به جزئیات در این کار از نقش مهمی برخوردار است و دقت شالوده اصلی آن است که به جرات می توان گفت طراحی بال پروانه ها از سخت ترین و لذت بخش ترین قسمت این کار است زیرا قرینگی بال ها و ترکیب درست رنگ بسیار مهم و جذاب به نظر می رسد.

کاربرد بیشتر این کاردستی های ظریف و به عبارتی از این موجودات ریز و دوست داشتنی بیشتر برای تزئین فضاهای سبز و حتی گاهی به عنوان طعمه ماهی گیری استفاده می شود.

شاید به نظر هر بیننده ای ساخت این حشرات به صورت سلیقه ای باشد اما واقعیت این است که برای خلق این حشرات باید فرد علاوه بر هنرمند بوده بایستی تا حدودی علم حشره شناسی هم داشته باشد و یا این که قبل از ساخت آن مطالعه ای در خوصوص ساختار فیزیکی آن داشته باشد تا بتواند همانند آثار پیش رو هر حشره و یا پروانه بر اساس اصول آناتومی آن ساخته شوند.

با هم در خانه عکس تصاویری از حشرات ساخته شده با زباله های بازیافتی را تماشا می کنیم .

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*