عکاسی با سوژه گل‌های یخ زده !

این تصاویر از عکاسی با سوژه گل‌های یخ زده توسط آقای بروس بوید Bruce Boyd عکاس اهل آفریقای جنوبی تهیه شده است . او بصورت کاملا اتفاقی مجذوب عکاسی از گل ها و گیاهان یخ زده شده و حالا این تصاویر را از پروژه عکاسی خودش با چنین سوژه ای به اشتراک گذاشته است . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید .

بروس بوید در مورد چگونگی شروع این پروژه عکاسی این چنین توضیح می دهد :

من در یکی از تجربیات عکاسی خودم کاملا بدون دلیل یک توده یخ را به داخل استخر پرتاب کردم . توده یخ به شکل بسیار جالبی ترک خورد و مشاهده این اتفاق باعث شد تا من پروژه عکاسی با سوژه گل‌های یخ زده را آغاز کنم .

من و همسرم در طول شش ماه گذشته بیش از صد عکس از گل های یخ زده گرفتیم . البته همسرم بیشتر در کار منظم کردن و گذاشتن سوژه ها مقابل دوربین کمک می کرده و من بیشتر کار عکاسی را انجام داده ام .

برای تهیه سوژه ابتدا دسته ای از گل های مورد نظر را در یک قالب کنار یکدیگر قرار می دهیم سپس آنها در فریزر می گذاریم تا به خوبی یخ بزنند در آخر هم با گذاشتن آنها در مکان مورد نظرمان کار عکاسی را انجام خواهیم داد.

تمامی تصاویر در زمان قبل از طلوع خورشید تهیه شده چراکه در آن زمان نور برای عکاسی بسیار مناسب است البته بیدار شدن و گاهی هم بیدار ماندن ما در آن موقع از صبح برای ما کار بسیار دشواری بود که باید بگویم واقعا ارزشش را داشت .

مکان گرفتن این عکاس ها هم در رودخانه ها، استخر و حوضچه پر از گل و لای است ما برای نشان دادن جلوه طبیعی در کنار نمای مصنوعی از گل و گیاهان این عکس ها را در چنین مکان هایی گرفتیم .

با هم در خانه عکس تصاویری از عکاسی با سوژه گل‌های یخ زده  را  تماشا می کنیم.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*