پل گره شانس

پل گره شانس با طراحی عجیب که حاصل سه پل در هم تنیده است

در این مطلب نگاهی دارم به طراحی عجیب پل گره شانس که حاصل سه پل در هم تنیده است . طراحی این پل برنده رقابت های بین المللی سال 2013 بوده و ساخت آن از سال 2013 آغاز و در 2016 به پایان رسیده است . در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با خانه عکس همراه باشید.

استاندارد بودن پل ها از لحاظ مقاومت امری طبیعی محسوب می شود اما از لحاظ ظاهری هیچ استانداردی برای آنها تعریف نشده و یک معمار می تواند با توجه به سلیقه خودش طراحی منحصر بفردی داشته باشد . اما همانطور که بصورت معمول مشاهده می کنید امروزه اکثر پل ها دارای ظاهری مشابه یکدیگر هستند.

به همین دلیل معماران چینی در یک پروژه بسیار جذاب اقدام به طراحی و ساخت پلی کرده اند که دارای ظاهری بسیار عجیب است . آنها در چانگشای ، پلی بسیار متفاوت به نام پل گره شانس یا the Lucky Knot bridge ساخته اند ، این پل از در هم تنیدن سه پل ساخته شده است و در نهایت دارای ساختار یک پارچه ای است.طراحی پل گره شانس را گروه معماران Next Architects انجام داده است .

آقای Jiang Xiaofei  که شریک شرکت معماری Next Architects در پکن است در مورد پل گره شانس گفت  :

پل گره شانس چیزی بیش از یک پل و یا یک واسطه ارتباطی بین دو طرف رودخانه است. در حقیقت موفقیت این پل در کنار هم آوردن فرهنگ های مختلف و در تلفیق تاریخ ، تکنولوژی ، هنر ، نوآوری و معماری  نهفته است.

پل گره شانس سطوح متفاوتی از جمله لبه های رودخانه ، خیابان و پارک  را در ارتفاع های متفاوت به هم متصل می کند ، در حقیقت این پل به معنی واقعی کلمه و همین طور از نقطه نظر استعاری این مسیر ها را به هم گره زده است . پل گره شانس در رقابت های بین المللی از برندگان جوایز بهترین طراحی های سال 2013 بوده است و البته روند ساخت آن در سال 2016 به پایان رسیده .

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*