کنگو

کنگو کشوری با چشم اندازهای زیبا و صورتی از نگاه عکاس ایرلندی

عکاس ایرلندی آقای ریچارد موس در جدید ترین پروژه عکاسی خودش تحت عنوان  Infra کشور کنگو را به تصویر کشیده است . او در این آثار سعی داشته آثار جنگ و تاثیرات مخرب آن را بر روی زندگی انسان هابه نمایش بگذارد. در ادامه برای مشاهده تصاویر با خانه عکس همراه شوید .

کنگو جمعیتی بالغ بر ۷۰ میلیون نفر دارد مردم این کشور در چندین دهه گذشته درگیر جنگ های بسیاری بوده اند . مقر فرماندهی و همچنین زندگی بسیاری از مردم  این کشور که از گروه های نظامی نیز هستند در جنگل های وسیع است و در در واقع باید گفت که آنها زندگی بسیار دشواری را دارند . محیط زیست اطرف مردم در این کشور تحت تاثیر جنگ های داخلی و خارجی پی در پی در جمهوری دموکراتیک کنگو قرار دارد. اما حالا عکاس ایرلندی ریچارد موس برای نشان دادن زیبایی های این کشور از تکنیک منسوخ شده فیلم رنگی مادون قرمز استفاده کرده است .

این تکنیک برای نخستین بار در دهه  ۴۰ میلادی توسط کداک ابداع شده بود که در ارتش از آن برای ردیابی دشمنانی که استتار کرده بودند ، استفاده می شد. تکنیک ثبت تصاویر با استفاده از مادون قرمز منجر به ضبط تصاویر صورتی رنگ می شود . در حقیقت حذف قسمت نور مرئی باعث می شود تنها پرتو های مادون قرمز در تصویر ثبت شوند

جمهوری دموکراتیک کنگو یا کشور کنگو دموکراتیک کشوری است در مرکز آفریقا. پایتخت آن کینشازا است. جمهوری دموکراتیک کنگو دومین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان به‌ شمار می‌ آید؛ و با جمعیت بیش از ۷۲ میلیون نفر، نوزدهمین کشور پرجمعیت جهان، و چهارمین کشور پرجمعیت در آفریقا است، و همچنین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشوری که زبان رسمی آن فرانسوی است شناخته می‌شود.این کشور  از شمال با سودان جنوبی و آفریقای مرکزی، از شرق با اوگاندا، رواندا، بروندی و تانزانیا از جنوب با آنگولا و زامبیا و از غرب با جمهوری کنگو همسایه است.

باهم در خانه عکس تصاویری از  کنگو و چشم انداز های زیبا و صورتی این کشور را تماشا می کنیم .

 

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*