شهر آگرا

جاذبه های گردشگری شهر آگرا در هند سرزمین معابد هفتاد و دو ملت

کشور هند دارای بناها و مناظر طبیعی بی نظیری است که البته بسیاری از آنها در شهر آگرا قرار گرفته و در این مطلب قصد داریم جاذبه های گردشگری این شهر را برای شما کاربران عزیز معرفی کنیم . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

شهر آگرا در کشور هندوستان است و یکی از سه شهر بزرگ این کشور محسوب می شود .آگرا  در سده ۱۶ میلادی توسط سکندر لودهی کشف شد. سپس بابر مؤسس سلسله امپراتوری مغولی هند برای مدتی در آگره ماند و ساخت باغ‌ هایی چهار گوش به سبک باغ‌ های ایرانی را در آنجا مرسوم کرد. اکبر در این شهر قلعه آگره را ساخت و جهانگیر آن را با کاخ‌ ها و باغ‌ های بسیار زیبا مزین کرد. همچنین شاه جهان با ساخت تاج محل شهرتی عالمگیر برای این شهر به ارمغان آورد. هم اکنون این شهر از مراکز گردشگری هند به شمار می‌ رود.

این شهر در کنار رودخانه یامونا قرار گرفته و از دهلی پایتخت هند، با ماشین تنها دو ساعت و نیم، با قطار ۴ ساعت و با هواپیما ۳۰ دقیقه فاصله دارد. نام آگره به شکل «آگرهبانا» نخستین بار در کتاب حماسی ماهابهاراتا آمده و معناشناسان آن را «پردیس» یا «بهشت» معرفی کرده‌ اند.در قرن‌ های ۱۶ یا ۱۷ میلادی آگره به راستی تمثالی از پردیس در روی زمین شده بود.

همانطور که میبینید این شهر به لحاظ آثار تاریخی یکی از غنی ترین شهرهای دنیا بشمار می رود . وجود ساختمان ها و بناهای بسیار کهن در هند این کشور را به یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران تبدیل کرده . اما جالب است بدانید که روند توسعه توریسم در هندوستان از اوایل سال 2000 شروع شد .اطلاعاتی که دولت هند اخیرا منتشر کرده حاکی از آن است که در مدت زمان بین ژانویه تا آگوست سال گذشته 59.5 میلیون گردشگر خارجی وارد هند شده اند .!

شهر آگرا با نام اکبر آباد پایتخت شاهانی چون اکبر، جهانگیر و شاه‌ جهان بوده که زبان مادری‌ شان فارسی بود و در گسترش زبان فارسی در شبه‌ قاره هند کوشیدند و کامیار بودند. نخستین باغ معروف به «باغ‌های پارسی» در کرانه رود یامونا در همین شهر شکل گرفت و سازنده آن شاه بابر بود. نام خاص این باغ ایرانی آرام باغ است.

باهم در خانه عکس تصاویری از جاذبه های گردشگری شهر آگرا در هند را تماشا خواهیم کرد .

نظر شما در مورد این تصاویر دیدنی از جابه های گردشگری شهر آگرا چیست ؟ علاقمندید کدامیک را از نزدیک تماشا کنید و یا اگر تجربه ای از سفر به این شهر داشته اید با ما در میان بگذارید …

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*